Gå til innhold
Jarle

Vurderer vw vr6

Recommended Posts

Jarle    13
Jarle

Vurderer å kjøpe meg en vw med vr6 motor. Golf, passat, corrado what ever. Liker alle tre :-)

Men jeg har ingen kjenskap eller kunnskap med disse.

Noen innspill?

På forhånd takk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Golf mkii vr6 (blir ikke godkjent lenger). Youtube: Der renner <3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Finn en Caravelle med VR6 h34r: :rolleyes:

Svogern min hadde det, konge bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
DS3PO    8
DS3PO

sikkert konge forbruk og.

Lave oljepriser nå, vet du :).

VR6 skal være en ganske skuddsikker motor etter hva jeg har hørt, om den så er glad i litt suppe, så er den nok billig i drift ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S    1 803
Robin S

I Corrado ble de europeiske VR6 levert som ABV 2,9l 190hk mens i Golf3 og caravelle var det stort sett AAA 2,8l 174hk. Ble levert som 2,9 også men bare noen utgaver (bla 1996 golf syncro). Passat fikk 2,9l i syncro utgaven. (Men det er flere unntak og spesialmodeller) Tidlige VR6 var vel litt plaget med oljelekasje mellom toppen og blokka og kjølelekasje fra et par steder. 2,9l versjonen ble vel også solgt til Mercedes for bruk i noen varebiler.
Tror de ellers er ganske solide. Ellers er det jo en motor som har blitt forbedret i mange versjoner og finnes i flere nyere modeller også. Husker det var populert med kammer, eksos og remap. Det ga ca. 200hk totalt. Men det finnes jo uendelig med turbokits etc. nå. Lyden blir veldig bra med riktig eksos :D

Endret av Robin S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Lyden og følelsen i VR6 er fantastisk, savner min veldig for tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarle    13
Jarle

Kom over en. Fikk pruten bilen til den nette sum av 6500kr :-)

Må eugodkjennes, og rust er det jo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Og mere rustder du ikke kan se :)

Men gratulerer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Motorene er bra, svakheten er som regel girkassa som er mindre bra..

Synd man ikke lengre får godkjent dette i 2r karroseriet sånn uten videre, er der det blir virkelig artig :)

Ellers er 3r genrasjonen (Vento/golf) ofte plaget med rust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarle    13
Jarle

Vr6 i jetta karroseri hadde vært tingen :-)

Mener på en lokalhelt fikk godkjent golf2 vr6 turbo ifjor

Endret av Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

2er golf ble sperret for godkjenning siden den aldri ble levert med vr6. Men om du går via Tüv så bør det være mulig. Hvordan får ellers ssp godkjent alle kreasjonene sine? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    594
e30 tic

golf 2 med Vr6 sparker rimelig greit. har testet en slik. corrado Vr6 burde jo være bilen å samle på? Relativt få av dem og dem ser jo bra ut. Nå er det riktignok mange år siden jeg var VW mann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

G60 og er potent så lenge du bytter gladern med en turbo. Hadde en motor i min som var preppa for 350hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

da hadde jeg vertfall valgt Vr6..

Why? Greit at vr6 er fetere, men mye ræl ute og går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    594
e30 tic

fordi skal man først bygge om fra G60 så er det lett at det enten koster greit med kroner eller ender opp i "ræl" det også. En godt holdt Vr6 bør holde seg i pris med tiden også. ombygd G60 har jeg ikke tro på gjør det samme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×