Gå til innhold
kalinkamaen

Biltema Felgrengjøring

Recommended Posts

kalinkamaen    1
kalinkamaen

Heisan, har ikke sett denne før, og biltema reklamerer med syrefri.

Noen som har testet den?

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Felgrengjoring-3635/

tema.jpg

Felgrengjøring
Skånsom og effektiv felgvask. En syrefri blanding som reagerer med smusset og endrer farge når denne er oppløst. Smusset spyles deretter enkelt av. For alle typer felger. 500 ml.
Endret av kalinkamaen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr. Bean    9
Mr. Bean

Ja, den har jeg brukt opptil flere flasker av. Den virker greit, men du vil nok bli overrasket over hvor mye bedre "proff produktene" er dersom du lar de få en sjangs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kalinkamaen    1
kalinkamaen

Kjøp og kjør test mot the usual suspects :)

Heisan, og takk for svar.

Jeg kjenner ikke dette produktet, og fant det heller ikke på nettet. Hvor handler du dette?

En annen ting er, hva er prisforskjellen på disse?

Ja, den har jeg brukt opptil flere flasker av. Den virker greit, men du vil nok bli overrasket over hvor mye bedre "proff produktene" er dersom du lar de få en sjangs.

Hvilke proff produkter snakker vi om? Det er så mange felgrens produkter der ute nå at jeg går meg vill. Ville du sagt at biltema sin

er way off i forhold til andre proff-produkter i samme prisklasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Jeg kjenner ikke dette produktet, og fant det heller ikke på nettet. Hvor handler du dette?

Hvilke proff produkter snakker vi om? Det er så mange felgrens produkter der ute nå at jeg går meg vill. Ville du sagt at biltema sin

Test den og se :) tipper den ikke er way off, men litt svakere regner jeg med. Ville vært moro med en test. Har selv testet turtle sin syrebaserte mot de kjente ikke-syre baserte. Turtle tapte knepent. Men igjen var syrebasert og burde ha gjort bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

P21s er vel favoritten til mangen her inne http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=126

Den er veldig god! Men til felger som ikke er totalt inngrodd i bremsestøv osv så fungerer nok Biltema sin heilt greit. Bilxtra sin har forøvrig fått gode ord av folk her inne :)

Her er en liten test av div produkter til felger http://www.detailersclub.no/forum/topic/5565-test-felgrens/

Endret av Aero

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kalinkamaen    1
kalinkamaen

Eg har fått handlet den inn og kommer til å teste, men i og med at jeg har for dårlig erfaring til andre felg rensere

har jeg en dårlig bedømnings evne i dette tilfelle.

Men ser også at P21s i 5liters kanne er billigere pr liter enn biltema, så den må være tilsvarende for at noen skulle bruke denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

The usual suspects:

- Scholl Rim7 (Scandicshine)

- P21S Power Gel (Bilnerden)

- Bilt-Hamber Auto-wheel (Bilnerden)

- Sonax Extreme felgrens (Clas Ohlson)

Endret av Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rookie    28
Rookie

Har prøve denne og synes den gjorde en grei jobb.

Du poengterer jo selv at literprisen er høyere enn f.eks. P21 på dunk, forøvrig den felgrensen jeg sverger til.

Tips & råd er gull verdt, men egenerfaring gir deg de beste svarene, mener nå jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

P21s PG og Rim7 er kjempe gode felgrenser begge 2, men jeg anbefaler også å vurdere felgrenser som blandes ut med vann som f.eks Espuma - Revolution wheel cleaner (Blankbil.no) og Auto finesse - Imperial (Bilnerden.no).

Billigere flgrenser enn dette finner du nok ikke og de fungerer meget godt på felger som blir vasket regelmessig.

I ekstreme tilfeller så gjør produkter som f.eks IronX og Korrosol en utmerket jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kalinkamaen    1
kalinkamaen

Oki takk for alle svar og erfaringer. Jeg er har mye erfaring til Iron x og Korrosol.

Jeg kommer til å prøve litt med biltema sin nå som jeg har kjøpt den, så kommer jeg

prøve ut de billigste løsningene etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig