CooperWorks

CooperWorks: Mini Cooper

151 innlegg i emnet

I mange år har jeg surfet på finn.no og lett etter det som skulle bli min første bil. Jeg så lenge på Mini Cooper S fra 2004-2006 og hadde veldig lyst på en slik men vurderte en liten periode BMW Z3 2,8 men fant ut at det var litt for lite (eller alle andre mente det var for lite) så jeg vendte tilbake til Mini som var bare det lille hakket større.

Grunnen til at jeg ville ha Mini var fordi at de er fantastisk gøye å kjøre og ligger bra på veien samtidig som om at de er utrolig smidig mht størrelse.

For snart et år siden fant jeg bilen hos en forhandler ikke så langt hjemme ifra. Bilen var importert fra Tyskland og hadde vært kjørt av en BMW ansatt. Dette er en 2012 modell som hadde kun 13.900 km på telleren.

Det er en liten bil med masse utstyr. Jeg konfigurerte den på mini.no og bare prisen på ekstrautstyr kom opp i 140 000 kr. Den er utstyrt med John Cooper Works styling originalt så den ser ut som en 211 hk utgave :ph34r: men det er bare en 122 hk

Her er et par bilder fra i sommer
QNeUK26.jpg
WCuiqsF.jpg
i97khNi.jpg
LxRG744.jpg

SuE0Pke.jpg

Ting som er gjort etter at jeg kjøpte den (Før loggen her på forumet) 
- Montert ekstralys foran
- Kjøpt originale gummimatter 

- Engelsk manual (Tysk manual fulgte med)

Ting jeg har lyst til å gjøre med den:
- Doble sentrerte eksospotter bak (satt på vent) 
- Mini Cooper GP diffusør (satt på vent) 
- Spoiler (Montert) 
- Lakkere vinterfelgene hvite. Eventuelt kjøpe noen felger som er tøffere og ferdig lakkert. Helst OZ Supertourismo (OZ Superleggera 16't innkjøpt, under oppussning) 
- Kort antenne (Montert)
- Bytte til Cooper S understell ( Kjøpt inn, men blir ikke montert ) 
- Montere Powerflex foringer rundt om ( Ankommet og avventer med det ) 
- Montere tårnstag (Montert)

- Dobbeltsidig borrelås til skilt (Montert)

- Svarte N-merker (Montert) 

Utstyr originalt fra fabrikk:
- Fabrikkmontert John Works Aerodynamic kit
- Innvendig John Cooper Works pakke

- Navigasjon med stortkart
- Sport Knapp
- Panoramasoltak
- Sort Skinninteriør(Leder Lounge)
- Multisportratt
- Automatisk Start/Stopp funksjon
- Alarm
- Comfort acsses system
- Hvitt tak
- Interiørlister i aluminium
- Midtarmlene
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- Regnsensor
- Parkeringssensor bak
- Lyspakke
- Radio Mini Visual Boost
- HarmanKardon Høytalersystem
- Voice input system
- AUX/USB inngang for iPod o.l
- Xenon lys

- Adaptive kjørelys

Endret av CooperWorks
Oppdatert litt tekst
3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil :)

Legg ut flere bilder, av interiør og :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte godt de lyktene foran.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget flott og tøff liten bil!

Grattis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil :)

Legg ut flere bilder, av interiør og :)

Takk :) Fant bare et bilde på data og det var av rattet men skal se litt i den gamle finn annonsen

Likte godt de lyktene foran.

Takk for det, var veldig usikker først men nå angrer jeg ikke på det i det hele tatt :)

Meget flott og tøff liten bil!

Grattis.

Takk Mister. Ser du har en Countryman i signaturen din. Har lovet damen at vi skal skaffe oss en sånn med en gang det kommer unge ( forhåpentligvis leeeenge til) Edit: det med ungen altså. Liker utrolig godt Countryman'ene

Endret av CooperWorks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et par interiørbilder fra finn annonsen til forhandleren 
wh53BCT.jpgz6M5tNM.jpg9DSkOiu.jpg

Endret av CooperWorks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med morsom bil! Vi hadde en Cooper S noen måneder i fjor, men det var ikke helt bilen for oss. Hadde det eksistert sånn størrelse bil med det understellet og motordraget den gangen jeg tok lappen tilbake på 90-tallet, så vet jeg jammen ikke hvordan det hadde gått... Mini har virkelig ett kult image, og han sa det så riktig, så riktig, han som kjøpte vår bil; "kjører du BMW og tar noen spenstige forbikjøringer så får du langfingeren etter deg, men gjør du det samme i en Mini - da får du tommelen opp!". Kjør pent!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med morsom bil! Vi hadde en Cooper S noen måneder i fjor, men det var ikke helt bilen for oss. Hadde det eksistert sånn størrelse bil med det understellet og motordraget den gangen jeg tok lappen tilbake på 90-tallet, så vet jeg jammen ikke hvordan det hadde gått... Mini har virkelig ett kult image, og han sa det så riktig, så riktig, han som kjøpte vår bil; "kjører du BMW og tar noen spenstige forbikjøringer så får du langfingeren etter deg, men gjør du det samme i en Mini - da får du tommelen opp!". Kjør pent!

Takker :) Er ikke store motordraget i denne men det er vel kanskje like godt for min del... hehe. Nøyer meg med at den har fantastisk grep i svinger. Hahah den var fin av han kjøperen, kan vel si at det ligger noe i det der ja :D Skal kjøre pent ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fet bil. Jeg må si at bilen fortjener Cooper S eksos. Det gjør så mye med bilen :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fet bil. Jeg må si at bilen fortjener Cooper S eksos. Det gjør så mye med bilen :)

Takk :D Det er pri nummer 1. Skal nok ta turen til England i sommer og få det montert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil! Dette er biler med x-faktor! At den er såpass ny og har blåtann og annet relevant 2012 utstyr er jo bare positivt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil! Dette er biler med x-faktor! At den er såpass ny og har blåtann og annet relevant 2012 utstyr er jo bare positivt. :)

Takk takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil! Nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke prøvekjørte en

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med kul Cooper :)

Gjør seg godt de ekstralysene. Vurderer slike selv på min Paceman. Doble potter er også under vurdering. Ikke for å etterligne en S, men få symmetrien i orden der bak :P

Kanskje fått deg noen senkefjærer? Min ble enda kjekkere å kjøre etter jeg fikk på H&R fjærer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kul Mini!
Må si jeg likte den veldig godt! Den så veldig sinna ut! Denne skal jeg følge med på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil! :)

Hva heter mini'n din?

Er det lov å spørre om slikt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den andre er en maxi og ikke en Mini. Not to be mistaken!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil! Nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke prøvekjørte en

Får komme innom Bergen og prøve da ;-)

Grattis med kul Cooper :)

1. Gjør seg godt de ekstralysene. Vurderer slike selv på min Paceman. Doble potter er også under vurdering. Ikke for å etterligne en S, men få symmetrien i orden der bak :P

Kanskje fått deg noen senkefjærer? Min ble enda kjekkere å kjøre etter jeg fikk på H&R fjærer.

Paceman med doble potter bak er veldig riktig synes jeg og. Har vurdert senkefjærer men siden jeg tar nedi OVERALT uansett hvor jeg kjører så har jeg vel kommet frem til at jeg ikke har mage/hjerte til å høre den skrape i bakken enda mer :P . Stiv og fin nok synes jeg den er fra før :)

Gratulerer med kul Mini!

Må si jeg likte den veldig godt! Den så veldig sinna ut! Denne skal jeg følge med på!

Takk takk :) Skal ta en poleringsrunde på den snart og kanskje det blir litt mods fremover

Hva heter mini'n din?

Du vet at det er obligatorisk med navn?

Min heter Heisenberg.

Ps.

https://www.mini-graphics.co.uk

http://www.gobadges.com/

Har ikke kommet med navn enda, er heller ikke sikker på om det blir noe navn. Kameraten min foreslo Sheldon. Som i Sheldon Cooper fra The Big Bang Theory. Takk for tips btw, var mye nice der :D

Edit: Du skal vel ikke lage en Showcase på din bil da? :D

Endret av CooperWorks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Mr :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive