Mortenn200

Ca pris detailing

38 innlegg i emnet

Vet ikke om det er rette plassen på forumet og spørre men prøver

Har fått forespørsel om detailing av en bmw e60 2008 mod.

Det han vil ha gjort er :

-innvendig rens med skinnbehandling

-utvendig vask og polering ( tror det klarer seg med to stegs )

-SV Shield

-våtsliping av lykteglass

-motorvask

Spørsmålet mitt her er, hva synes dere er en fornuftig pris og legge meg på? Regner med mellom 24/36 timers arbeid ca.

Takker for svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betaler du skatt og mva eller er det hobby?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei er kun for hobby. har tatt egne biler frem til nå, men så er det en jeg kjenner som skal selge bilen og ville ha et lite løft på bilen før bilder og salg :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4500-5500?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 timers arbeid til 200.- pr. time blir 6000.-

Jeg mener ihvertfall at alt under 5000.- for det du har listet opp er en dårlig deal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Trogha. Minstepris på 6000,- Og si at estimatet på 30 timer effektivt stemmer, så blir det fort mer. Ingen klarer å sitte å kjøre maskin osv i 30 timer i strekk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva burde den jobben kostet hos et firma da mener dere.? Jeg har gjort den jobben på samme bil og jeg tror en person i selger modus sliter med å betale feks 8000 lapper for å shine noe som skal selges.

Jeg tok under 5 for samme jobb på en s40 minus motorvask og lykter nå som firma, med forsikring etc som et eksempel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville tatt 5000kr inkl interiørrens og sliping av lykter.

4000kr uten lyktesliping, 3000kr uten interiør.

Det er forøvrig ingen fasit på priser, da noen har større utgifter enn andre (feks leie av lokale) og pris styres i stor grad av tilbud/etterspørsel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dere selger dere billig gutter. 2 stegs, + interiør + sliping av lykter og motorvask.. 7k minimum sier jeg. Tross alt full pakke

Men som knutis sier, tilbud og etterspørsel.

Edit: Som e30 tic sier så er den prisen vanskelig å forsvare for noe som skal selges. Om det lar seg gjøre så hva med å kjøre enstegs isteden? Med eventuelt spot korrigering?

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grensen fastsatt av myndighetene på hobbyarbeid går forøvrig på 6000kr.

Verdt å ha i bakhodet for de av oss som bare har dette som hobby. :)

Forøvrig er nok markedet et helt annet i Lier enn i Sveio.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er forbindelse med salg så tipper eg at eiger får lett igjen 5000 kr i salgssummen etter bilen har blitt detailet. Bilen får litt høyere verdi, og mer attraktiv i bruktmarkedet når bilen fremstår som strøken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode svar folkens. hadde i utganspunktet tenkt rundt 5k :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del ville jeg satt 5k som en absolutt minstepris på full pakke, men iom det er hobbybruk så er grensen på 6 000 inne i bildet.

Jeg ville ha regnet hva dette ville kostet meg i materialer og kjemi, samt satt en pris på hva jeg har lyst til å tjene i timen på dette.

Det er viktig å vite hva dette koster deg i produkter før du regner timepris så en ikke ender opp med å føle at en ikke har fått betalt for det arbeidet og svetten en har lagt ned i jobben.

En strøken bil vil kunne selges til den rette personen for en bedre pris så selger vil ikke tape mye på dette.

Husk at profesjonelle gjerne må opp i en timepris på over det dobbelte for at firmaet skal tjene penger, men så har de også produkter, utstyr og rutinen til å jobbe mer effektivt.

Endret av jonkanon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke de fleste firma har bedre rutiner eller jobber mer effektivt. Ei heller bedre produlter til jobben. De jobber ofte på stramt tidsskjema for å tjene peng, og man får ofte mer slurv i den gjengse bilpleier er min erfaring.

Hos detailere oppnår man gjerne mer pirk som setter prikken over i'en, kontra hologrammer i sola..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i deg at det nok er slik det ofte er i virkelighete, men i en ønskeverden burde de ha alle forutsetninger til det, hvor detailere bruker mer tid på å få det mye blankere enn det kunden trengte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står heller ikke noe om farge, er det en grå kan man lett kjøre 1 steg, det kan glemmes om den er sort og man vil ha noe mer utav det enn å forbedre glans

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig er nok markedet et helt annet i Lier enn i Sveio.

Du har rett i det :)

Jeg tror nok ikke de fleste firma har bedre rutiner eller jobber mer effektivt. Ei heller bedre produlter til jobben. De jobber ofte på stramt tidsskjema for å tjene peng, og man får ofte mer slurv i den gjengse bilpleier er min erfaring.

Hos detailere oppnår man gjerne mer pirk som setter prikken over i'en, kontra hologrammer i sola..

Gode poeng

Står heller ikke noe om farge, er det en grå kan man lett kjøre 1 steg, det kan glemmes om den er sort og man vil ha noe mer utav det enn å forbedre glans

Om den er steinhard kan enstegs med grov polish også være en greie :) mange veier til rom.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke at målet her er "spotless utstillingsbil.

I dette tilfelle synes jeg 5000,- for en grundig salgsklargjøring utvendig og innvendig må være en grei deal.

Dette er en du kjenner, så litt "edruelig" på pris kan man være. Det går an å prise seg slik at en får dekket direkte utgifter og arbeidsinnsats.

Man gjør ikke nødvendigvis salget noe enklere, eller i dette tilfelle eier noe mer fornøyd, ved å "nerde" seg bort 2 timer ekstra i detaljer pr. panel og forlange 8000,- ;)

Avtal for eksempel at du jobber 25 timer på bilen for kr 5000,- Jeg er sikker på at det vil løfte bilen nok til at den står frem positivt i bruktbilmarkedet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig men da må oppdragsgiver (kunden) fylle ut et eget skjema og levere ligningen for at loven skal følges...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Champagne aktig farge. regner med hardhet er ganske lik min egen, men det finner jeg fort ut etter litt combotesting :-)

Mye mer fornutfige svar og diskusjoner :-) som sagt er dette bare hobby en så lenge, da jeg må leie meg lokaler ( gratis da :P så regner ikke det med i prisen )

Må bare si takk for alle svarene dere har gitt. flott at dere tar dere tid til og svare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive