DanSteffen

Turtle wash & wax såpe?

45 innlegg i emnet

Heisann:)

Jeg sitter her å vurderer turtle wash & wax såpe til å vaske bilen med.

Lurer derfor på om noen har erfaring med denne såpen?

Har stort sett en veldig ren bil på sommern, så det blir mest støv som er på bilen:)

Er denne såpen ok til sitt bruk?:)

Syns det blir litt drøyt og bruke Megs NXT såpe når en skumlegger!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle er vel mest som et skjellsord å regne her inn :D

Hva med Jif Bilshampoo? Den får gode skussmål av mange og er forholdsvis billig. For skumlegging kan du jo også vurdere Autofoam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fare å bruke Turtle sin såpe. Sørg for god forvask først og tilstrekkelig med såpe slik at vaskesvamp/mitt ikke lugger på lakken. :)

JIF-såpa er også å anbefale ja, både til skumkanon og i bøtta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg regna med, at turtle ikke ble godt mottat! :P Men bare for ha en billigsåpe så tenkte jeg at den kanskje duger:)

Jeg har ikke mulighet til å bruke høytrykkspyler, så skal kjøpe meg en pumpe/trykk kanne fra Turtle, som fungerer som en skumlegger:) Så spørsmålet er om den turtle såpa vil skumme nok, og henge på bilen en liten stund værtfall:) Vurderer å kjøpe inn en 25l dunk med såpe:) Så greit å spørre litt først da:)

Trykksprøyta ser iallefall meget grei ut:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle har skum også. Og det er helt greit, lukter nydelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at det går ann å bruke den wash & wax såpa til å skumlegge bilen med? Eller har turtle en annen form for såpe som skummer mer?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle har en egen skumsåpe. Du må vel bare prøve, eneste måten å finne ut om det funker på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av såpe kan brukes til forvask/skumlegging, spørsmålet er bare hvor effektivt og/eller skånsomt det er.

Hvis den eneste forvasken du skal ha er med trykkanne vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en flaske med Surfex HD. Den er veldig drøy i bruk siden den kan blandes tynt, og rengjør mer effektivt enn det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En høytrykkspyler er ett must under bilvask :) om det skal vere bilvask billig som mulig fungerer turtlewax sikkert heilt greit. Skum får du og ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bruke en wash and wax såpe som skummende prewash blir helt feil i mitt hode, skum er ikke et must, kjøp (som nevnt over) surfex og bland den pluss minus 1:30 i trykksprøyta , så har du gullegod forvask, evt. autofoam om du skal ha skum. Dog er høytrykkspyler en viktig del av en skånsom forvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker turtle wax shampo blandet med chemical guys maxi suds 2, mest for å få vekk den motbydelige maxi suds lukta som minner meg om svak mugglukt. og litt fordi den har litt "voks" i seg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere sier jeg måå ha høytrykkspyler for og få en skikkelig bilvask. Ja, det er sikkert en fordel for og få bort mer dritt og møkk. Men jeg har nå aldri hatt problem med vanlig hageslange som har greit trykk før heller jeg da :P

Men, Jeg har lest litt ang denne Jif bilshampo, og ser den får mye skryt rundt om kring:) Er denne å få i større enn 5l ?

Å i stedet for å lage en ny tråd tar jeg det i denne tråden. Siden dere sier jeg trenger høytrykkspyler fant jeg en en helt ny Alto Nilfisk C130.1 på jobb idag. Som jeg skulle få billig:)

Men, den mangler hele spylepistolen. Slangen er der, men da er det stopp også:P

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i denne pistolen?

Å er det mulig å få skumkanon på denne spyleren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TOOLS har pistol til deg. :)

Forøvrig får du mer liter i minuttet med slange enn med spyler. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TOOLS har pistol til deg. :)

Forøvrig får du mer liter i minuttet med slange enn med spyler. ;)

Mulig jeg er blind. Men det finner jeg ikke på tools :P

Hva er prisen på noe slik?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaprer bare tråden litt her!

Var og tok en kjapp saltavspyling med høytrykk på statoil i stad, og lurer på om noen vet hva såpa dem bruker heter?

vet ikke om det er samme for alle statoil stasjoner?

lukter i hvertfall helt nydelig!! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er blind. Men det finner jeg ikke på tools :P

Hva er prisen på noe slik?:)

I Molde henger de på veggen 10m fra inngangsdøra, så du får ha på deg briller. :P

TOOLS har garantirep og fullt Nilfisk-sortiment.

Lurer på om den til E-serien kostet ca 1000-1200.

Til P-serien nesten halve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha:P Jeg var innom TOOLS i molde når jeg var der i sommer. Men da fikk jeg ikke med meg at det var der :lol:

Kjøper ny spyler istedet jeg :) Blir fort like dyrt å reparere den som står på jobb, når jeg får den jeg linka til oppi på her på jula for 1500 spenn :) Som heelt sikkert duger til mitt bruk :D

Endret av DanSteffen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere sier jeg måå ha høytrykkspyler for og få en skikkelig bilvask. Ja, det er sikkert en fordel for og få bort mer dritt. Men jeg har nå aldri hatt problem med vanlig hageslange som har greit trykk før heller jeg da :P

Du får ikke noe renere bil med høytrykkspyler, men det vi mener her inne er at den gjør vasken mye mer skånsom. Poenget med forvask er å få vekk mest mulig før bøttevasken og da er en høytrykkspyler med grei vannmengde overlegen.

Det er litt kjipt å bruke 20 timer på utvendig korrigering for så å ødelegge verket allerede etter fem vask. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, CFM :) Å jeg skal ikke motsi noen av dere inne på forumet her, for dette kan dere meget godt:)

Derfor jeg er inne og får gode tips og triks:)

Jeg vurderer å kjøpe HT spyler denne uken.

Lurer litt på denne her: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-220103/

Er den grei?

Vil denne fungere sammen med HT spyleren? http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=793

på forhånd takk:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive