p.o

Underspyling i Bergen

Hei

Har googla endel i kveld, uten å bli klokare..

Trenger underspyling på bilen min, før eg reiser på jobb i 4 veker.

Spurte på statoil i solheimsviken, men der må en ta full maskinvask for å få underspyling.. Noko som er lite interesant.. Men med saltinnholdet på veiane idag, er det nesten så eg vurderer det..

Men er det nokon som veit om en plass der eg kan få spylt under, uten fullt vaskeprogram?

evt. en børsteløs vaskehall med underspyling? (Er det innafor?) Har aldri prøvd en vaskeautomat i mitt liv, så har ingen erfaring verken med eller uten børster.

Er takknemlig for alle tips:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel vanligt at du kan velge børsteløs vask. Er iallefall sånn på bensinstasjonen der eg bur.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta fullt vaskeprogram og be om børsteløs. Jeg har prøvd Shell ved Laksevåg. Der hadde de god underspyling mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan få underspyling på Bilbadet i Åsane

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Endte opp med en ordentlig håndvask på YX, NKP gården, for deretter å køyre gjennom børsteløs vaskemaskin med underspyling.

Dei har turtle wax sin modell, og kor god underspylinga faktisk er veit eg ikkje, sidan eg sat i bilen under vask.

Synes fortsatt det er dumt at her ikkje er tilbud med kun underspyling i by`n, 170 kr for en ubrukelig vask, berre for å få litt underspyling er dyrt.. Og tipper kjemikalier som blir brukt tærer hardt på voks.

Grunnen til at det blei YX, er fordi det er nærmast leiligheta, og har mulighet for håndvask i samme hall. Får vertfall sove litt bedre på kommande jobbperiode, så får eg heller satse på ei skikkelig underspyling når våren kjem:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil sin WashTech har børster som går på felgene selv ved børsteløs vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAO er den ikkje børsteløs.. Greit å vite, den på YX brukte ikkje bøster på felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta fullt vaskeprogram og be om børsteløs. Jeg har prøvd Shell ved Laksevåg. Der hadde de god underspyling mener jeg.

Hvordan gikk du fram for å få dette til?

Jeg har nettopp vært innom der med svar at det ikke var mulig å få underspyling med mindre man valgte å la maskinen herpe lakken samtidig.

Jeg ble rimelig useriøs der nede når ekspeditrisen på 19 skulle belære meg om at deres mikrofiberbørster ikke ville ripe lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk du fram for å få dette til?

Jeg har nettopp vært innom der med svar at det ikke var mulig å få underspyling med mindre man valgte å la maskinen herpe lakken samtidig.

Jeg ble rimelig useriøs der nede når ekspeditrisen på 19 skulle belære meg om at deres mikrofiberbørster ikke ville ripe lakken.

Fortell! Har du sagt A må du si B!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom vel noe slikt som at "Skal du som 19 år gammel frøken bak en pølsedisk fortelle meg om hva som lager riper på bilen og ikke?" og "Fortell sjefen din at han må slutte å hjernevaske sine ansatte".

Rimelig useriøst av meg og sikkert ikke spesielt hyggelig for henne.

Men alvorlig talt: Hvis jeg lurer på noe om mensen og selvbruningskrem, så skal jeg heller spørre henne.

Så får hun spørre oss om hun lurer på noe angående bilvask

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom vel noe slikt som at "Skal du som 19 år gammel frøken bak en pølsedisk fortelle meg om hva som lager riper på bilen og ikke?" og "Fortell sjefen din at han må slutte å hjernevaske sine ansatte".

Men alvorlig talt: Hvis jeg lurer på noe om mensen og selvbruningskrem, så skal jeg heller spørre henne.

Haha! Kostelig! Ler hele veien til vaskehallen :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig kunde du, nå vet hun sikkert hva hun skal si til neste kunde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive