Gå til innhold
gjohn

Vårpuss BMW 525xdat. Full shine.

Recommended Posts

gjohn    35
gjohn

I dag fikk jeg vasket og avfettet bilen mellom snøhaugene hjemme. Hageslangen måtte graves frem før jeg gikk i gang.

Prickbort Avfetting

Skumlegging med Foam Cannon og Citus Wash & Gloss

Prickbort igjen

Megs NXT såpe og to bøtte metoden

Etter gode råd fra Ole Gunnar gikk jeg igang med claying. Første gang for min del. I morgen hadde jeg tenkt å rense (Megs DC1), Polere (Megs DC2) samt vokse med Megs. NXT 2.0. Planlegger også å toppe det hele med Megs #26 voks. I den forbindelse har jeg et spørsmål. Trenger jeg vaske bilen evt. skylle den før jeg begynner i morgen? Håpet det ikke var nødvendig siden den nå står å tørker i garasjen.

Foam Cannon fra Scandicshine var bare helt utrolig. Veldig fornøyd. Stor takk til Ketil som klarte å skaffe den til min KEW høyttrykksvasker :D

Vårstemning!

post-513-1237067660_thumb.jpg

Dodo Juice bøtte og Vinbøtte fra Europris

post-513-1237067708_thumb.jpg

Sommerfelger fikk også en vask. Skal etterhvert behandles med Autobahn voks.

post-513-1237068763_thumb.jpg

post-513-1237068800_thumb.jpg

post-513-1237068289_thumb.jpg

post-513-1237067972_thumb.jpg

Konebil fikk også behandling.

post-513-1237068233_thumb.jpg

post-513-1237068275_thumb.jpg

post-513-1237068289_thumb.jpg

post-513-1237067795_thumb.jpg

post-513-1237067812_thumb.jpg

post-513-1237067825_thumb.jpg

post-513-1237067841_thumb.jpg

post-513-1237067855_thumb.jpg

post-513-1237067876_thumb.jpg

post-513-1237067911_thumb.jpg

post-513-1237067958_thumb.jpg

Endret av gjohn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Den bilen så ikke ille ut den, gleder meg til den blir preppa..

så fremt det ikke støver noe sykt inne o garasjen trenger du ikke noe vask, en ide å bare dra lett over med en tørr mf for å fjerne det lille som kommer av støv på 24 timer, så slipper du å blande det med rensen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Bildene kom ikke i planlagt rekkefølge. Beklager rotet. :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Er bare så misunnelig på de som kan ha en BMW i holde på med... Linjene er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sexy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Er bare så misunnelig på de som kan ha en BMW i holde på med... Linjene er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sexy

Takker. Spare er mitt beste råd. ;)

Den bilen så ikke ille ut den, gleder meg til den blir preppa..

så fremt det ikke støver noe sykt inne o garasjen trenger du ikke noe vask, en ide å bare dra lett over med en tørr mf for å fjerne det lille som kommer av støv på 24 timer, så slipper du å blande det med rensen ;)

OK. Leste i guiden din (Bilpleie for Dummies ) Truhaa og der skriver du at man må vaske eller spyle av bilen etter claying. Ville bare være sikker.

Forresten syns jeg at du burde legge Bilpleie for Dummies 2 som klistret emne under Guider i forumet og ikke bare på forsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Nevnte ikke du vask etter 24 timer i garasjen? ikke mht claying?

Uansett, en trenger ikke spyle bilen etter claying, kan holde med en runde med mfn da, men det er fort gjort å bare dra slangen over bilen etter clay og så tørke over igjen.. men det er nok ikke noe must... lærer nytt hele tiden jeg også vet du ;)

a den kunne vel kanskje vært under guider også, i allefall en link til den på hovedsiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV

Utrolig herlig pen bil, og fint arbeid :)

Men hva er tingen med spylerdysene? Er de blanke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Utrolig herlig pen bil, og fint arbeid :)

Men hva er tingen med spylerdysene? Er de blanke?

Ja, Spylerdysene er blanke. Standard på Exclusive Edition. Har vurdert å bytte til sorte som er det vanlige. Syns kanskje de blanke ser litt Biltema ut. Hva mener du da?

post-513-1237098173_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Nevnte ikke du vask etter 24 timer i garasjen? ikke mht claying?

Uansett, en trenger ikke spyle bilen etter claying, kan holde med en runde med mfn da, men det er fort gjort å bare dra slangen over bilen etter clay og så tørke over igjen.. men det er nok ikke noe must... lærer nytt hele tiden jeg også vet du ;)

a den kunne vel kanskje vært under guider også, i allefall en link til den på hovedsiden...

Godt å høre. Uansett Truhaa, en stor takk for alltid gode svar. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger

Fint å se noen som har begynt vårpussen, ser jo virkelig bra ut det der. Lurer jammen på om jeg skal begynne litt forsiktig også. Har tross alt kjøpt inn utstyr/polish for nærmere 15000,-..hehe, kan jo ikke være helt riktig skrudd sammen.

Håper min nye qashai+2 setter pris på litt vask :)

Endret av Tiger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten

Utrolig flotte biler dette her! Er så deilig å se at folk virkelig bryr seg om bilene sine! Mtp spylerdysene så synes jeg ikke de stakk seg nevneverdig ut med den fargen du har på bilen din! Hadde den vært svart eller andre farger så blir jo naturligvis kontrasten mye større! Personlig så synes jeg jo det er mer artig å holde på med en ny bil, vaske, polere etc enn min gamle Corolla.. Du får mer given når du har en virkelig flott bil som dette! Kanskje flere som kjenner seg igjen? Før da jeg hadde en "ny" Tsport, var det jo ikke tema at det gikk en uke uten å vaske.. Den ble forresten ikke tatt ut i regnvær heller! Da er det morro når du først tar den ut, og den skinner myyye mer enn alle andres biler i gata!!

Fint å se noen som har begynt vårpussen, ser jo virkelig bra ut det der. Lurer jammen på om jeg skal begynne litt forsiktig også. Har tross alt kjøpt inn utstyr/polish for nærmere 15000,-..hehe, kan jo ikke være helt riktig skrudd sammen.

Håper min nye qashai+2 setter pris på litt vask :)

Det er vel noe med oss gøtta og utstyr! Som det sies i Lange Flate Ballær, "utstyret er halve jobben" ;) Det er langt på vei det når man skal drive med detailing! Så er det noe med selvfølelsen også da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Nice job :)

..det blir spennende å se det ferdige resultatet med MG26!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morrizon    15
Morrizon

Lekkert så langt GJohn! Lekkert! Blir spennende å se resten......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV
Ja, Spylerdysene er blanke. Standard på Exclusive Edition. Har vurdert å bytte til sorte som er det vanlige. Syns kanskje de blanke ser litt Biltema ut. Hva mener du da?

Jøss, det visste jeg ikke. Ser kanskje litt biltema ut ja. Er det andre kromdetaljer på den da? Er jo en kromlist i fronten og rundt vinduene, hva mer?

Endret av RuneV

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Hva med å få de lakkert i bilens farge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

I dag har det blitt Rens (Megs DC1), Polering (Megs DC2) og Sealer (Mex NXT 2.0 Voks). Puuhh! Støl i ryggen nå. :huh:

Men bilen som var ganske så blank fra før har blitt helt utrolig blank og glatt. Flott dybde også syns nå jeg. ;)

Legger ved noen nye bilder fra prosessen.

Deep Crystal Paint Cleaner, Step 1:

post-513-1237136114_thumb.jpg

post-513-1237136173_thumb.jpg

Deep Crystal Polish Step 2:

post-513-1237136345_thumb.jpg

post-513-1237136434_thumb.jpg

NXT Generation Tech Wax 2.0

post-513-1237136644_thumb.jpg

post-513-1237136749_thumb.jpg

post-513-1237136817_thumb.jpg

post-513-1237136899_thumb.jpg

post-513-1237136981_thumb.jpg

Eksosrør med Swissvax Autobahn voks:

post-513-1237137067_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

minner meg om det irske 80-ish bandet, WET WET WET B)

Ser veldig bra ut! Pen bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Nice job :)

..det blir spennende å se det ferdige resultatet med MG26!

Skal herde 24t etter NXT voksen. Så er planen MG26 i morgen. :D Eller burde jeg legge på et lag til med NXT. Meninger? :blink:

Hva er herdetid etter MG26?

minner meg om det irske 80-ish bandet, WET WET WET B)

Ser veldig bra ut! Pen bil :)

Takk, takk, takk B)

Endret av gjohn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Skal herde 24t etter NXT voksen. Så er planen MG26 i morgen. :D Eller burde jeg legge på et lag til med NXT. Meninger? :blink:

Hva er herdetid etter MG26?

Hvis du har fått på NXT'n jevnt, tror jeg ikke det er noe poeng med flere lag siden du skal toppe den med 26.

26 er jo en såkalt "hybrid" voks, (både carnauba og syntetisk) så jeg vil tro det lønner seg å la den herde like lenge som NXT'n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig