wanvik

Påføring av GTechniq G5

Hvordan legger dere andre her G5, og hvor lenge lar dere den ligge før buffing?

Jeg har ikke blitt helt fortrolig med dette produktet enda :( synes det virker veldig bra en stund, men har ikke fått det helt jevnt over hele ruta (frontruta) og har ikke fått noe særlig holdbarhet, så da må jeg gjøre noe galt!

Bilen står nyvasket i garasjen nå, og tenkte å gjøre et nytt forsøk i kveld :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge gtechniq skal du bruke minst mulig produkt. "Less is more". Påfør, og umiddelbart buff av med papir eller bommulsklut. Dette i følge et innlegg på detailersworld. Det anbefales vel også å bruke G4 først.

Personlig har jeg ingen erfaring med G5. Men har G1 på bilen min nå og er MEKTIG imponert. Etter 8 mnd/13.000km har jeg enda veldig god effekt på frontruta.

Uansett, lykke til! :)

Edit:

Linken til DW http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=259874

Endret av Knutza
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Har G1 liggende også, den var grei, men ofrer litt (eller mye, hehe) holdbarhet for å få effekten til G5 som jeg synes er mye bedre :)

Kanskje jeg skal legge med ei maskin, da blir det ihvertfall lite.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Etter å ha sett dette klippet på youtube ble jeg ikke kjempeoverbevist om å bruke G5 neste gang....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser den!

G1'en min er gammel, kanskje den er noe redusert... Hadde den faktisk i over to år før jeg åpna flaska. Forskjellen var definitivt større hos meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet litt forskjellig med legging av G5, fordi jeg har slitt med forskjellige resultater fra gang til gang.

Det jeg har oppdaget er at herdetiden har mest å si. De gangene G5 har fått flere dager herdetid før frontruta har fått vann på seg eller jeg har vært nødt til å bruke viskerne har resultatet vært enormt mye bedre.

Jeg pleier å legge ett lag så tynt som mulig etter polering og IPA, vente litt og buffe lett med lofritt papir. Så legger jeg ett lag til oppå. Buffer på nytt med lofritt papir før jeg buffer ferdig med et bomullshåndkle. Hvis det fortsatt er skjolder igjen når jeg er ferdig med å buffe pleier jeg å dra over i rette linjer med mikrofiber nesten helt uten press.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved buffing hjelper det godt med en lett fuktig (dampet) lofri MF.

Legger alltid vindusforsegling i rette linjer med fartsretningen, i fall det blir skjolder. Alltid to lag over hverandre også før det buffes (i fall jeg har glemt noen områder). Det er vanskeligere å legge merke til linjer, fremfor sirkler over alt på glasset etter min mening. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å legge både i rette linjer og i sirkler, men merker ingen forskjell.. Gtechniq sier at man skal gni forseglingen godt inn med sirkelbevegelser, så da gjør jeg det.

Aldri prøvd å buffe fuktig. Kan det påvirke effekt eller holdbarhet, siden forseglingen helst skal holdes tørr i herdetiden?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørt over flere dager høres fint ut for min del da det ikke var en dråpe i natt/morges og bilen står i parkeringshus på Værnes nå :)

Jeg tørket først av med lofritt papir, så det ikke var helt 100%, så tok deretter noen lette drag med microfiber.

La med Rupes lhr-15, ble helt strøkent, så får en vente på regn/bløt vei før en får sett om effekten og holdbarhet blir bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive