Gimmi

Svært stygge merker etter prickbort i motorom??

Heisann. Fekk svært stygge merker i et motorom som ellers var knall bra. Hva gjør dette og kan det ordnes på en måte? Legg merke til bremsekraft forsterkeren, og torpedo veggen bakom. Veggen bakom skal være blå...

post-9097-1422215218,3508_thumb.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylte du bare av eller brukte du noe såpe under vasken av motorrommet?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Prickbort den eneste kjemi som ble brukt? Hvor nære holdt du spylerstrålen? Jeg har aldri opplevd slike Prickbort-problemer, enten bilen er 1 år eller 25 år. Det ser ut som lakken rett og slett er spylt av.

Kan det ha vært sølt bremsevæske der, som har etset lakken slik at den ikke tålte avspyling?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Prickbort den eneste kjemi som ble brukt? Hvor nære holdt du spylerstrålen? Jeg har aldri opplevd slike Prickbort-problemer, enten bilen er 1 år eller 25 år. Det ser ut som lakken rett og slett er spylt av.

Kan det ha vært sølt bremsevæske der, som har etset lakken slik at den ikke tålte avspyling?

Hvis det er spylt med litt vinkel så man har spredd ut bremseveske så ser jeg helt klart at den teorien din stemmer basert på det!

Hvordan ser baksiden av bremsekraftforsterkern ut?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er gammel VAG dette her. Bruktimport? Tyske bruktbilforhandlere var ivrige på 90-tallet med en sånn forseglingsspray de sprayet på alt i hele motorrommet. Denne blir gulaktig og krakellerer etter noen år med temperaturforandringer. Kan det være noe mere rester av dette som du kan se i motorrom så kan det være dette. Hvis ikke så er poenget til ØHN et godt tips :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig ut som bremseveske det der.. Effektiv lakkfjerner det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så er det omlakkert med en komponent lakk, det tåler ikkje prockbort

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så er det omlakkert med en komponent lakk, det tåler ikkje prockbort

Det jeg tenkte når jeg så det. Prøvd å ta finpolish og håndpad for å se hva som skjer?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bremsekraftforsterkeren har blitt lakkert med sprayboks en gang så kan dette være årsaken da slik lakk ikke tåler Prickbort. Svart lakk blir helt hvit eller grå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja virker for meg også som det er bremse væske som har forårsaket dette, men som Øyvind G også skriver så kan jo det også være en årsak, men er det mer en bare bremseforsterkeren som har "flasset av" eller vart det mer rundt om? håper du får fikset dette opp uten formye problem :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være uheldig å få tilsvarende merker/flekker hvis prikkbort rekker å tørke, er jo ofte litt temp i motorrommet hvis bilen har vært i bruk like før påføring, og da tørker det fort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar! :) Bilen er en 95 mod Audi 80 avant, bruktimportert ja.

Var litt merker under bremse resovare før. Spylte ikkje noe særlig nært i da område, rundt en 40 cm. Skal prøve pad og fin polish! om ikkje da funker skal eg ta litt flere bilder. Ble brukt først prickbort (kald motor), surfex (1:30) også en runde med skum Scandic skum kanonen på full guff, med autofoam.

Uansett, siste gang det blir prickbort i motorommet, da dette har skjedd på en bremsekraft forsterker tidligere, Hva ville dere brukt nedi der?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville dere brukt nedi der?

Resten av det du nevner, foruten Prickbort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Kansje et kraftigere blanding av surfex?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Kansje et kraftigere blanding av surfex?

SurfexHD 1:5 går fint. Så lenge motorrom er avkjølt, og det ikke får tørke, er du trygg på originale paneler og detaljer.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive