Mazda_323F

Vurderer poleringsmaskin

Har sett på alle dem flotte resultatene dere får ved bruk av maskin og mye kunnskap. Og vurderer derfor et maskin kjøp..

Men hva skal jeg kjøpe? vil ha en kvalitetsmaskin, men ikke bruke for mye penger på det..

Hørt mest om Flex og Rupes Bigfoot.. er dette trygge kjøp for en amatør som ikke har brukt maskin før?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan like greit kjøpe noe skikkelig med en gang! Du kan jo hive deg på gruppekjøpet til Bilnerden?

Selv kjøpte jeg meg en Flex roterende som første maskin, noe jeg ikke angrer på i det hele tatt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan like greit kjøpe noe skikkelig med en gang! Du kan jo hive deg på gruppekjøpet til Bilnerden?

Selv kjøpte jeg meg en Flex roterende som første maskin, noe jeg ikke angrer på i det hele tatt!

De fleste maskiner som selges av samarbeidspartnene her inne er skikkelige maskiner, laget for hvert sitt bruk og individuell kompetanse og målsetning.

Å kaste seg på roterende med en gang kan fort gi dårligere resultater enn om man hadde kjørt en 500 watts DAS6. Jeg er enig i det du sier med å kjøpe en skikkelig maskin, og du har mestret roterende maskin med en gang siden du er fornøyd. :) Det lønner seg å være klar over konsekvenser som kan forekomme å prøve og forindre slike feilsprang før man gyver løs med roterende. Jeg har enda ikke turt å prøvd meg...

En Flex DA maskin med tvungen rotasjon er en flott allarounder for de som ikke orker å ha utallige poleringsmaskiner. Det er nok Rupesmaskinene også om man velger 21 og setter på 15 bakplate. Ser at North detailing har kommet med en liknende modell, den er sikkert god, så det er bare å kaste seg på åpningstilbudet. Det er mye maskin for pengene vil jeg tro.

Lykke til med valget, det er mye fint å velge i. Jeg er iallefall strålende fornøyd med Flex DA maskinen min, men skal bestille meg opp en roterende Flex eller Makita snart tror jeg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kastet mg på gruppekjøpet til bilnerden, garantert mye maskin for pengene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers anbefaler jeg sterkt å se i disse trådene om noe av infomasjonen som kommer fram er til hjelp. Her er det detailere med god erfaring innenfor fagfeltet sitt som har ytret meninger og erfaringer med forskjellige maskiner, samt teknikk og hvordan bruke de forskjellige maskinene til hva.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11957-knutis-maskintraad-tester-erfaringer-osv/

Knutis sin maskintråd ^

http://www.detailersclub.no/forum/topic/15789-guide-for-maskinpolering/

Øyvind sin "how to use it" tråd ^

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svar alle sammen! :)

Kikker på Flex her nå, finner bare med strømledning, er dette tilfelle på dem fleste poleringsmaskiner?

Ingen med batteri:)?

Endret av Mazda_323F
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke drive en poleringmaskin på batteri! Husk at du skal stå i mange timer :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke drive en poleringmaskin på batteri! Husk at du skal stå i mange timer

Noen som har prøvd dem som kobles på kompressor?

ledning er kanskje det greieste?

ALBINO: Tenker jeg står så lenge jeg gidder ;) og kan byttes batterier underveis.

men den der til Turtle er nok ikke helt den kvaliteten jeg vil ha. men funker sikkert til sitt den også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det finnes på batteri: http://www.marselisborgmarine.dk/vare/1694-turtle-wax-polermaskturtle-accu

Men den maskinen koster 799,- DKK for mye og jeg tror den er ute av produksjon..

Du mener ikke seriøst at den egner seg til polering?

Muligens en speile om den ikke er for ille tipper jeg:-)

En kommpis av meg har en lite brukt flex DA som selges for 2500 om det er av interesse for noen.

Send pm i så fall:-)

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd dem som kobles på kompressor?

ledning er kanskje det greieste?

ALBINO: Tenker jeg står så lenge jeg gidder ;) og kan byttes batterier underveis.

men den der til Turtle er nok ikke helt den kvaliteten jeg vil ha. men funker sikkert til sitt den også :)

hva som er så gale med maskin med ledning? Du får jo større problem med luftdreven maskin. Luftslange er noe herk motsetning til en myk strømledning :) wurth har ei maskin på batteri, 18v.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva som er så gale med maskin med ledning? Du får jo større problem med luftdreven maskin. Luftslange er noe herk motsetning til en myk strømledning :) wurth har ei maskin på batteri, 18v.

Pluss at du må ha en ganske hefftig kompressor

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe galt med ledning, unntatt at det er bedre uten..

Men var bare et dumt spm fra en førstegangspolerer ;)

Pluss at du må ha en ganske hefftig kompressor

Får gruble litt, så ser jeg hva jeg havner på.

Tusen takk alle sammen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive