Gå til innhold

Noen som har hørt om CeraCoat


Skarholm

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ingen som har prøvd dette?

Fikk min Ceracoat Vehicle Care i posten idag, fra Diptec Skandinavia.

Skal få prøvd det etterhvert, men ikke før om 2-4 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har prøvd dette?

Fikk min Ceracoat Vehicle Care i posten idag, fra Diptec Skandinavia.

Skal få prøvd det etterhvert, men ikke før om 2-4 uker..

Spent på resultat. Vurderte å skaffe meg et sett selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga blir dette prøvd ut!

Men, for teste opp mot SW.. Bør jeg prøve og legge for eksempel Ceracoat på 1 dør, og andre døra Swissvax?

Eller blir det visende noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

I helga blir dette prøvd ut!

Men, for teste opp mot SW.. Bør jeg prøve og legge for eksempel Ceracoat på 1 dør, og andre døra Swissvax?

Eller blir det visende noen forskjell?

Bruk panseret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voks vs coat? hvorfor ikke coat vs coat?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her, ta heller coating vs coating.

Det var en relativt lav holdbarhet på denne coatingen i forhold til andre produsenter.

I tillegg så stiller jeg meg litt skeptisk til bruken her:

"Dette produktet har også en rengjøringseffekt. Overflatene man skal behandle trenger ikke være helt rene – bare helt tørre.

Ceracoat Glass/Ceramic Care er også anti-bakterisk.

Alt renhold av overflater som er behandlet med Glass/Ceramic Care blir mye enklere. Tradisjonelle rengjøringsmidler trengs ikke lenger. Rengjøringen kan bestå av rent vann og en klut."

Endret av PerHG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å sette ord på selvfølgeligheter, jeg ville skygget unna slike produkter som lover så til de grader gull og grønne antibakterielle skoger... med mindre det var en gratis sample såklart.

Dette lukter litt "TV Shop".

(Slettet et par usaklige men velfortjente sleivspark i den retningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Tror jeg står over å vaske bilen med coating gitt

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok aldri til å vaske en skitten bil for hånd nei.

Som dere sier det lukter litt TV shop, men jeg så mange skrøt på facebook.. Men nå er det ikke sikkert alle har prøvd skikkelig produkt heller. ;)

Vi får se hvordan det blir.

Coating vs coating har jeg ikke mulighet til siden jeg ikke har noen annet en den ceracoat'n og svisswax..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Skjønner at enkelte er kritisk til nye produkter, og da særlig nye produkter som lover mye. Husk at Ceracoat er ikke bare ETT produkt, men mange forskjellige. Alt til sitt bruk og område.

Ser frem til uavhengige tester.. Så får man se om "TV Shop" produktet, som er nevnt her, holder det som loves ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått at Ceracoat ikke bare er ETT produkt ja? Hvor har du forresten hentet denne teksten?

Som nevnt over her, ta heller coating vs coating.

Det var en relativt lav holdbarhet på denne coatingen i forhold til andre produsenter.

I tillegg så stiller jeg meg litt skeptisk til bruken her:

"Dette produktet har også en rengjøringseffekt. Overflatene man skal behandle trenger ikke være helt rene – bare helt tørre.

Ceracoat Glass/Ceramic Care er også anti-bakterisk.

Alt renhold av overflater som er behandlet med Glass/Ceramic Care blir mye enklere. Tradisjonelle rengjøringsmidler trengs ikke lenger. Rengjøringen kan bestå av rent vann og en klut."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nå skal ikke jeg si noe om disse produktene da jeg ikke har testet de, men jeg synes det er dårlig gjort ovenfor kundene deres å si at de skal vaske bilen sin med en klut og rent vann. Gjør man dette så ber man om å få slitt lakk uansett hvilken lakkbeskyttelse som ligger på bilen.

Hvorfor skal man fraråde såpe og svamp? Er det ikke bedre å lære kunden hvordan han skal vaske bilen på rett måte for å holde bilen ren, pen, ripefri og blank fremover isteden for å gjøre det motsatte? Anbefal heller en god forvask for å få bort mesteparten av skitten før vask med en god såpe og en kvalitets svamp og noen gode MF til å tørke bilen når han er ferdig.

Dette er ikke for å være ekkel, men jeg mener det er slik det bør gjøres. Vil tro at dette skaper fornøyde kunder som også kontakter deg videre for tips og også anbefaler deg når kunden snakker med bekjente om bilpleie/bilhold.

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når man bruker Ceracoat trenger man i utgangspunktet ikke såpe og vann. Man bruker høytrykk og spyler bort den skitt som ikke renner bort av seg selv. Det er nok med dette hvis man har påført Ceracoat på rett måte :)

 

Edit: Ved egne tester viser det seg at bilen ikke bestandig blir helt ren av bare å spyle med vann.. MEN det skal bare en lett vask til, så er den speilblank og like pen igjen :)

Endret av diptec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...