thomasro93

Billig bilpleie ala Jula.

Heisann, vil egentlig bare vise at det ikke trenger å koste så mye å drive med bilpleie. For noen kan jo prisene på "proft utstyr" være litt i overkant, hvis du f.eks bare er student.

Hele startet med at jeg kjøpte en litt eldre Opel Corsa som jeg tenkte å gi en liten shine også selge videre.

Her er bilde av bilen da den var hentet.
Ser "litt bedre" ut enn den egentlig var, da det regnet litt.

IMG_1182.jpg

Som dere sikkert kan se, var det ikke akkurat et glansbilde. Måtte jo også bruke denne bilen litt, så var direkte flaut å kjøre rundt i en ROSA bil... Etter at jeg har flyttet fra sørlandet til Stavanger, så har jeg ikke fått tatt med noe særlig poleringsutstyr,kun litt vaskeprodukter og avfetting osv. Dermed tok jeg turen ned på Jula, for å se litt hva de hadde der.
Handleliste ble:

- Roterende maskin: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/polering-og-voks/elektriske-polermaskiner/poleringsmaskin-010006/

- Poleringputer: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/polering-og-voks/polerkluter-og-svamper/hard-poleringssvamp-013067/

- Poleringsmiddel: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/polering-og-voks/bilvoks/rubbing-629345/

- Teip: Fra Jula, men finner ikke link..

Med andre ord skikkelig billige produkter.

Poleringen var i gang.

IMG_1189.jpg

IMG_1188.jpg

Tok selvfølgelig en liten stund, men var vel verdt det :P

Her også 2 50/50 fra taket.

IMG_1192.jpg

IMG_1191.jpg

Endte til slutt opp med et resultat som dette. Skal også sies at plastdelene rundt bilen fikk litt Biltema plastlakk. (Bilde er fra salgsannonsen)

IMG_1218.jpg

Slenger også med et bilde av den fantastiske Rubbingen :D
IMG_1460.jpg

Håper folk ser at det også går ann å få et flott resultat på budsjett ;)

Takk for meg!

Endret av thomasro93
5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp med test av rimelige produkter også, men er bilen solgt eller rekker du en oppdatering på om det falmer raskt igjen? Har inntrykk av at det skal en del jobbing til for å faktisk fjerne så mye "død" lakk, men vet ikke hvor mye slipemidler det er i den du har brukt her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint 50/50 bilde! Her har du fått gjort mye med lite og billige produkter:)

Man kommer langt med dette og om man ikke polerer noe særlig, er jo dette sikkert mer enn nok for mange..

Dog tror jeg ikke jeg ville byttet ut "proffproduktene" umiddelbart, og de padsene er ikke særlig gode i bruk (spør du meg:)

Ble det noe lsp på lakken?

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp med test av rimelige produkter også, men er bilen solgt eller rekker du en oppdatering på om det falmer raskt igjen? Har inntrykk av at det skal en del jobbing til for å faktisk fjerne så mye "død" lakk, men vet ikke hvor mye slipemidler det er i den du har brukt her :)

Bilen er dessverre solgt, så det vet jeg ikke. Ble lagt et lag med HD voks helga etter den ble polert for at den skulle få litt beskyttelse. Bilen ble solgt 2 uker senere og kunne ikke se noe forskjell på de ukene i hvertfall. Ja, ble mye vasking av padene, for å få bort død lakk. Tenker jeg brukte rundt en 4-5 timer, så ikke halv galt :P

Kjempefint 50/50 bilde! Her har du fått gjort mye med lite og billige produkter:)

Man kommer langt med dette og om man ikke polerer noe særlig, er jo dette sikkert mer enn nok for mange..

Dog tror jeg ikke jeg ville byttet ut "proffproduktene" umiddelbart, og de padsene er ikke særlig gode i bruk (spør du meg:)

Ble det noe lsp på lakken?

Jo, ble ikke så galt det nei :P Men så var jo bilen nesten hvit på taket, så skulle ikke så mye til!

Nei, er jo akkurat det! Har selv DA maskin og ville ikke byttet den mot Julamaskinen i lengden, men som du sier funker det nok mer enn nok for de fleste! Nei, men var det jeg fikk tak i.. så ble med dem :D

Jepp, ble et lag med HD voks ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble iallefall rimelig forskjell og ny eier er sikkert strålende fornøyd.. Morsomt å ta de når de er så falmet, man får flotte bilder;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, rød lakk er jo veldig moro å jobbe med! Er jo pågrunn av sånne resultater vi synes dette er så moro :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja SS lakk rød, blå,hvit osv.. er jo morro å jobbe med p.g.a resultat, men synes det er noe klin:)

Har polert mange Hi-ace og utrolig hvor mange hakk man heve en bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, på slike biler skal det ikke mye til :P Men er litt av et klin! men er verdt det, når du ser resultatet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv eid rød bil som så slik ut, og jeg vet hvor ekstremt krevende korrigering som må til for å holde bilen så fin.

Jeg kan sette mye penger på at bilen blir hvit igjen etter ikke så altfor mange uker eller vask til, dessverre.

Skal du konkludere med noe må du nesten vurdere tilstanden på lakken lengere enn 2 uker, jeg sier ikke at rimelige produkter ikke kan duge til bilpleie, men du trenger en sterk roterende maskin og veldig grov polish for å komme ned til "fin" lakk for at slike ekstremtilfeller skal holde seg fin over tid. Når lakken er såpass ødelagt suger den til seg alle oljer i alle produkter man påfører, dessverre vaskes disse bort over tid. Ble kanskje litt pessimistisk innlegg fra meg, men jeg velger heller å kalle det realistisk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv eid rød bil som så slik ut, og jeg vet hvor ekstremt krevende korrigering som må til for å holde bilen så fin.

Jeg kan sette mye penger på at bilen blir hvit igjen etter ikke så altfor mange uker eller vask til, dessverre.

Skal du konkludere med noe må du nesten vurdere tilstanden på lakken lengere enn 2 uker, jeg sier ikke at rimelige produkter ikke kan duge til bilpleie, men du trenger en sterk roterende maskin og veldig grov polish for å komme ned til "fin" lakk for at slike ekstremtilfeller skal holde seg fin over tid. Når lakken er såpass ødelagt suger den til seg alle oljer i alle produkter man påfører, dessverre vaskes disse bort over tid. Ble kanskje litt pessimistisk innlegg fra meg, men jeg velger heller å kalle det realistisk ;)

Eller optimist med erfaring:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke noe særlig erfaring med den type lakk, men vil si at det jeg fikk til med lakken, kan hvem som helst få til på noen timer. Skal du få det tipp topp, så må man nok fram med bedre produkter og bedre utstyr! Så kan se for meg at det kan skje, det du forteller.

Var en god erfaring da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive