Mazda_323F

Hvilken glass coating bruker dere?

79 innlegg i emnet

Hei, skal gå til innkjøp av glass coating, og synes det er greit og høre hva dere bruker og foretrekker :)

er jo mye og velge i..

vil gjerne ha et kit som jeg kan dyprense først, da dette er glass fra 98, men fremdeles i grei stand.

takker på forhånd :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det skal det gjør.. Bruker stortsett denne på for og bakrute.. Rainx på resten..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glasspolish, glassrens og glasscoating fra Nanolex.

Dette settet holder til alle ruter på 2-3 biler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha coating til rutene på bilen er dette settet prima!

Du får renset ruten skikkelig, slik at middelet får best mulig heft, og ultra er veldig holdbar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det skal det gjør.. Bruker stortsett denne på for og bakrute.. Rainx på resten..

Aah okey! :)

hvordan synes du RainX fungerer på siderutene?

polerer du siderutene også, eller bruker du bare vanlig glass rens?

Må også spørre hvor lenge ca Nanokittet holder før du må legge på nytt?

Om du skal ha coating til rutene på bilen er dette settet prima!

Du får renset ruten skikkelig, slik at middelet får best mulig heft, og ultra er veldig holdbar:)

Takker :)

er det noe av det beste og få på markedet nå kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også spørre hvor lenge ca Nanokittet holder før du må legge på nytt?

6-9 måneder avhengig av kjørelengde, vær og vind. Påfør i romtemperatur og la det herde noen timer før bilen brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6-9 måneder avhengig av kjørelengde, vær og vind. Påfør i romtemperatur og la det herde noen timer før bilen brukes.

såpass ja! noen sier 24 timer herding og andre noen timer?

beste er og la det stå over natten vel, burde holde det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såpass ja! noen sier 24 timer herding og andre noen timer?

beste er og la det stå over natten vel, burde holde det?

Å la det stå over natten i romtemperatur bør holde i massevis. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq G1 her. Holdt et år på frontruta, still goong strong nå etter1,5 år på bak og sideruter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å la det stå over natten i romtemperatur bør holde i massevis. :)

Takk igjen :)

Gtechniq G1 her. Holdt et år på frontruta, still goong strong nå etter1,5 år på bak og sideruter

Har hørt mye bra om den også, får du den i kit? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får lett langt over ett år på alle mine glassforseglinger, uansett om det er Rain x eller G5. Mest fornøyd med G5. Har en del å si hvordan bilen blir brukt, min står alltid i garasje, skraper derfor aldri is, bruker ikke spylervæske. Har fortsatt fin effekt etter ett år, men det er så kose jobb at jeg gjør det 1 gang i året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger kun Nanolex, bruker polish, rens og ultra. Idiotsikkert og funker fjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er noe av det beste! Har den på rexton våres og den har ligget på 2år pluss men den har ikke like god effekt som nylagt. Må legge et nytt lag nå, og jeg bytter viskere i samme slengen..

Noen testet de "beste" biltemaviskerene? Skulle være ok,men har ikke noe erfaring med de.;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker nanolex urban.Har på alle ruter på 5 minutter, også buffer jeg av omtrent når jeg har kommet rundt :) Jeg har en flaske minst 20 biler om jeg legger på alle ruter..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er noe av det beste! Har den på rexton våres og den har ligget på 2år pluss men den har ikke like god effekt som nylagt. Må legge et nytt lag nå, og jeg bytter viskere i samme slengen..

Noen testet de "beste" biltemaviskerene? Skulle være ok,men har ikke noe erfaring med de.;-)

Et godt tips, kjøp skikkelige pussere, koster ikke så mye. du har igjen for det i lengden :)

Jeg bruker nanolex urban.Har på alle ruter på 5 minutter, også buffer jeg av omtrent når jeg har kommet rundt :) Jeg har en flaske minst 20 biler om jeg legger på alle ruter..

Høres knall ut, da blir det nanolex på meg :)

skal sies at min bil står alltid ute, har ikke garasjeplass.

så hvis jeg legger på hver 4-6mnd, så burde det være nok?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hver 4-6 mnd er nok om du ikke bruker mye sterk spylervæske og viskere mye :) Jeg legger forresten tynt og med aplikator/pad istedenfor bomullspad som følger med.Bruker mye mindre produkt da.Eller lettere å bruke lite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tynte 21 måneder ut av Nanolex Glass Ultra, og da gikk jeg ikke inn for å være snill med den. Forseglingen så både sterk avfetting hjemme og på selvvask, spylervæske ved behov (ofte om vinteren, altså), skraping når det var is, flytende isskrape og det naturen hadde å by på av diverse dritt.

Meget fornøyd. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en flaske med Gtechniq G1 som jeg har brukt litt på de siste behandlingene. Syntes ikje den er så veldig imponerende. Tok ikke så lang tid før effekten på lavere hastigheter (under 80) ble dårlig. Og drt blir en irriterende hvit hinne når en bruker pusserne nå på vinterstid.

Skal teste FlyBy Forte nå en dag jeg har tid. Ellers er det nok tilbake til Nanolex Ultra som jeg er fornøyd med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive