Roulund

Flex 3403 vs noe annet??

Har en Flex 3403 roterende som jeg vurderer å bytte ut. Den har vært med meg i 6-7år nå og har egentlig lyst å prøve noe nytt. :) og så synes jeg flex er litt tung i lengden.

Hvordan er denne maskinen i forhold til det andre som er der ute?

Vurderer en oscillerende siden jeg allerede har en roterende maskin.

Rupes ser jeg det er mange, men kjenner vedlig lite til dem. Kjører for tiden med 3M og Menzerna polish hvis det har noe å si. :)

Har vært utav gamet lenge med bare et par to-tre poleringer i året så tenkte freshe opp litt skills.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex PE 14-2-150 eller Rupes Bigfoot 15 og Mini eller bytt ut 15 med 21 eller en duetto. :)

https://www.youtube.com/watch?v=CI78DjvsLwA

https://www.youtube.com/watch?v=xP-KVN5Wj88

https://www.youtube.com/watch?v=K-LDRgJNc_k

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, synes duetto er den beste allrounderen synes jeg. Greit utkast uten å bli for mye, og med microfiberpads er denne maskinen helt rå. Har 21/15 men synes de nesten er litt "ekstreme" i utkastet og kan slite pads rimelig greit :-)

Bare mine tanker om temaet ;-)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller en del mot duetto selv pga størrelse og vekt. Virker som folk er godt fornøyde med denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3403 er en av de letteste maskinene på markedet så jeg tror det blir vanskelig å finne en maskin med lavere vekt enn denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex PE 14-2 150 veier 2.2kg og er vel sannsynligvis den letteste roterende som er tilgjengelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja om vekt er veldig viktig er nok duetto omtrent like tung,men de kan brukes med en hånd om du vil p.g.a meget stabil..

Kanskje du bor i nærheten av noen som har maskin (maskiner) du kan prøve?

Duetto er også topp til våtsliping, så om jeg skulle hatt "bare" en da-maskin ville det vært denne :-D

P.s når det er sagt så klarer ikke jeg meg uten en roterende maskin. Du kan komme til kort med da-maskin selv om mange mener roterende blir nesten "utdatert" men om du kan kjøre roterende er dette en drøm. Beste roterende (etter min mening) er flex 14-2 150 ;-)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt har jeg kjørt roterende i mange år, men ønsker hovedsaklig en litt mer allround maskin som DA. Flexen funker helt topp og kommer nok fortsatt til å være i arsenalet blir det DA maskin.

Derimot er vell duetto en del mindre? Liker å jobbe med små flater når jeg polerer og polerer svært lite store biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex PE 14-2 150 veier 2.2kg og er vel sannsynligvis den letteste roterende som er tilgjengelig.

Jeg har hatt begge på vekten. 3403 er litt lettere en PE14-2. Forskjellen er liten, men den er der.

Som sagt har jeg kjørt roterende i mange år, men ønsker hovedsaklig en litt mer allround maskin som DA. Flexen funker helt topp og kommer nok fortsatt til å være i arsenalet blir det DA maskin.

Derimot er vell duetto en del mindre? Liker å jobbe med små flater når jeg polerer og polerer svært lite store biler.

Duetto er en ganske liten maskin ja, men de er tung samenlignet med 3403.

Dette er jo en va e sak så det har egentlig i ge betydning, men jeg nevner det fordi du sier du ønsker en lettere maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis det hadde vært mulig, men virker som den har er gansje lett allerede da. Hehe..

Da er det størrelse og at den er oscillerende dom er forskjell igrunnen. Hmm..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA 3401 ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny flex ! Har både 3403 og nye samt en duetto til slutt steg og plast der det behøves. Kjører myyye mer flex enn duetto

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA med rupes mikrofiber pads :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA med rupes mikrofiber pads :)

Hvordan oppleves den med tanke på jaging som man ofte kan oppleve med en roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan oppleves den med tanke på jaging som man ofte kan oppleve med en roterende?

Rupes er mye mer stabil med skum pads enn det flex DA er. Rupes er også mere stabil med mikrofiberpads, men synes også flex DA var meget kjekk å bruke med mikrofiber pads :) Var ikke noe jaging.Ganske så stabilt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en god del blanding av skumpads, ull og mikrofiber pads i bl.a scholl og menzerna.

Føler polishen henger igjen i paddene og fylles fort opp. Hva er trikset?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåse rent mf Hele tiden og børste ofte skum :) ha ett par tre pads av hver sort og bytt og rens hele tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, da er det ikke jeg som gjør noe feil, det er bare sånn det er. Hehe.. Slik du nevner jeg holder på nå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive