Gå til innhold

Bestille fra Tyskland


JanEspen

Recommended Posts

_Makki_

Bestille som privat eller firma?

Jeg importerer og frakter en del fra tyskland ;)

Tysk mva trenger du ikke å betale så lenge det bestilles av norsk firma og selgeren får bekreftelse på at varene er export fra EU..

Er ikke så vanskelig dette ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille som privat eller firma?

Jeg importerer og frakter en del fra tyskland ;)

Tysk mva trenger du ikke å betale så lenge det bestilles av norsk firma og selgeren får bekreftelse på at varene er export fra EU..

Er ikke så vanskelig dette ;)

Skal bestille som privatperson fra tysk firma og fikk oppgitt prisen inkludert tysk mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

De trekker fra tysk moms og legger til norsk når den kommer til Norge..?

Om du hadde hatt firma, ville du vel fått igjen moms.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg tror ikke de kan/har lov å trekke ifra tysk mva bare for at en person skal bestille noe fra Norge som ikke er i EU.

Firma må ha bekreftelse (for regnaskp og myndigheter) fra grensen/speditør at varen har forlatet EU. Det skjer automatisk hvis selgeren bruker speditør i Tyskland/Danmark whatever for å deklarere export fra EU. Det der er ikke bare bare hvis selger/firma driver seriøst..

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Ikke bare kan de trekke fra mva, men de skal trekke fra mva når det er utførsel/export til et land som ikke er med i Eu.

Tyskere har jeg gitt opp i det henseende. Jeg har handlet relativt mye kostbare ting fra Eu land, men aldri opplevd annet en motstand fra tyskere. Skal jeg kjøpe fra Eu land bruker jeg i 99% av tilfellene Uk.

De har riktignok andre støpsler, men samme Volt hvis du skal kjøpe elektronikk.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ramstad kor er det, få det sendt til et postkontor i Sverig da trenger du ikke og betale moms, kun Tysk moms.

Du skal rigtig nokk betale Norsk moms, men det få gå på din samvittighet .

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ramstad kor er det, få det sendt til et postkontor i Sverig da trenger du ikke og betale moms, kun Tysk moms.

Du skal rigtig nokk betale Norsk moms, men det få gå på din samvittighet .

Ramstad er rett utenfor Harstad, og har mulighet å få levert i Absiko.. Men tar ikkje sjansen siden det er felger.

Ikke bare kan de trekke fra mva, men de skal trekke fra mva når det er utførsel/export til et land som ikke er med i Eu.

Tyskere har jeg gitt opp i det henseende. Jeg har handlet relativt mye kostbare ting fra Eu land, men aldri opplevd annet en motstand fra tyskere. Skal jeg kjøpe fra Eu land bruker jeg i 99% av tilfellene Uk.

De har riktignok andre støpsler, men samme Volt hvis du skal kjøpe elektronikk.

Ok. Skal ta å sende de en mail å sjekke om de trekker fra den. Spurte om å få en total pris med frakt, og da oppga de den inkl tax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Er ikke mulig å trekke fra mva osv hvis en skal følge regnskap og lovverket i EU ang export. For at et firma ifra EU skal selge varer uten mva må de selge direkte til firma i Norge (som f.eks ordner transport og deklarasjon av varer selv eller må selger gjøre det) ha automatisk melding/bekreftelse om export. Da blir regnskapet godkjent og skattemyndigheter happy. Husker ikke paragraf for dette men slikt er det.. Been there, done that flere ganger og ikke bare ting og tang, men faktisk hele lastebiler og containere fra EU til Norge og andre veien.

Ingen av selgere eller kjøpere ønsker problemer på grensen for at da tar ting TID hvis ikke papirer er i orden.

Send en mail til de og forklar situasjonen, hvis de driver med export utenfor EU så skal de klare dette lett. Hvis ikke de gjør det så kan de hende at de ikke gidder/orker dette styret og velger å fakturere deg med tysk mva.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ta kjangsen, jeg ble ikke tatt sist og sparte 4k på a/c kondenser til en Laguna

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper en bruktbil fra forhandler i Tyskland for import til Norge, får du MVA tilbakebetalt fra den tyske stat, ingen grunn til at reglene skal være annerledes for alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Du kontakter dem å ber dem fjerne tysk moms, når du handler til Norge skal den momsen fjernes, mange store nettsider gjør det automatisk, men er ikke noen selfølge, men så lenge varen sendes til Norge har du "krav på det", de fleste fjernen den, men noen kan jo bli litt vrange.. alt ettersom.

Toll er det ikke på bil deler, faktisk nesten ingen varer i det heletatt med unntak som alkohol og tobakk. (uten at jeg vet hva du handler, men svært få varer med moms)

Oppsumert blir det følgende:

Pris - tysk moms

+ Frakt.

Så må du betale Norsk moms som er 25% av prisen + frakt samt behandlings kostnader (Postens/dhl/etc sine priser)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter dem å ber dem fjerne tysk moms, når du handler til Norge skal den momsen fjernes, mange store nettsider gjør det automatisk, men er ikke noen selfølge, men så lenge varen sendes til Norge har du "krav på det", de fleste fjernen den, men noen kan jo bli litt vrange.. alt ettersom.

Toll er det ikke på bil deler, faktisk nesten ingen varer i det heletatt med unntak som alkohol og tobakk. (uten at jeg vet hva du handler, men svært få varer med moms)

Oppsumert blir det følgende:

Pris - tysk moms

+ Frakt.

Så må du betale Norsk moms som er 25% av prisen + frakt samt behandlings kostnader (Postens/dhl/etc sine priser)

Takk ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...