bilmagikeren

Har du prøvd meguiars microfiber system?

Hei alle sammen, og God Jul:)

Først og fremst, jeg er ikke noe stor Meguiarsfan, men de har absolutt gode produkter som gjør en strålende jobb. Klart det er litt forskjell på å kjøpe dette merket i f.eks Usa, men det er nå som det er..

Jeg tok en X6 i helgen, og var spent på å prøve Rupes Uhs, sammen med duetto/bigfoot 15.

Jeg må si (nå banner jeg vel kanskje litt i kjerka) jeg ble litt skuffet, men det ble helt greit. Denne bilen hadde forøvrig steinhard lakk og hadde en del merker i lakken som man bør bruke roterende på.

Jeg hadde en "gammel" meguiars microfiber-cuttingpad som jeg tenkte å prøve litt for morroskyld.

Brukte rupes blå/grønn/gul blandet litt her og der. Resultatet overasket meg! Det ble en del bedre og dette var en ganske sliten pad. Jeg tok resten av bilen med denne koboen og det ble bra i forhold til at det var en 1-stegs jobb..

Er det mange her inne som har prøvd dette settet? Cuttingpad/polish er veldig god (!) finishingpad/polish er litt bobob fordi beskyttelsen i den varer kanskje 1mnd Så man bør ta en wipedown og legge noe vassere lsp, spør du meg;)

Når det er sagt bruker jeg både rupes og meguiars daglig. Duetto og microfiber cuttinpad er en av favorittene.

Det jeg vil ha frem med denne posten er: jeg tror dette settet er ganske undervurdert. Det er nok litt fordi det er et produkt som ALLE kan bruke og ikke helt "proffnivå" , samtidig som at det er ganske dyrt. Kan selvfølgelig være flere faktorer her, og mulig jeg tar feil. Men dette er mine opplevelser med produktet.

Jeg vil ikke si at det ene er bedre enn det andre, men jeg tror mange ville blitt possitivt overasket over resultatene man kan oppnå med de.

Det var det jeg hadde i denne omgang folkens, igjen dette er ikke for å rakke ned på et produkt, men å heller "tipse" folket om et godt alternativ:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns DA MF kitet til MG er veldig bra. Har brukt det en hel del selv, dessverre hadde jeg et uhell under vask av "cutting" padene, så de ble ødelagt. Men alt i alt, veldig fornøyd med de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke kjørt nok UHS på krovkorrigering nok til å uttale meg, men - blå MF og zephir på BMW lakk er utrolig bra - og etterlater sjeldent noe kjørespor.

UHS som en slags 1-stegs kombo blir vel uansett som et slags kompromiss uten å gå på 2-steg føler jeg.

Har ikke prøvd MG sitt, men er alt i alt veldig fornøyd med Rupes sine MF, der den gule faktisk er fenomenal på myk lakk også, på en fin polish!

Hvem er det egentlig som selger MG her til lands?

Selv om jeg egentlig føler at prisene er litt på viddene, noe som kanskje også gjør det mindre utbredt enn det kunne vært?

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sant! De jeg bruker blir levert av Norsk prol, de leverer der jeg bruker disse produktene.

Jeg har kjøpt pads selv for lenge siden i england, men nå er vel det lite vits p.g.a valuta osv..

Som nevnt er det nok ikke såå forskjell på det, og de rupes microfiberpadsene er helt ok, men litt harde synes jeg. (du får vel en myk bakplate for dette?)

De microfiberpadsene til flexipads har skuffet meg litt, de "røyter" noe veldig, og gir liksom ikke samme resultat, men har brukt opp de jeg hadde, så de ikke katastrofe:)

Jeg har selv kun brukt uhs på panseret og en skjerm, på den x6 i helgen. så ikke mye testing. Skal prøve det igjen i morgen på en 2004 a6, for å se hvordan det fungerer på den..

En ting jeg mener er helt avgjørende for resultatet når du bruker microfiberpads, er å blåse ren padden hver gang du tar den av panelet. da cutter den som den skal, og avslutter penere, ikke minst den holder veldig mye lengre. Bruke f.eks padbrush for meg nå blir helt håpløst, støver over hele meg og man får ikke den like ren. (ikke jeg iallefall, og med luft bruker man ca 3-sek)

Den A6 i morgen er jævlig i lakk og interiør. Burde kanskje brukt roterende og ryddet med da-maskin. Det er mest swirs/vaskemaskinriper rund baut, de skal få bryne seg på uhs og jeg håper den lager litt vei i vellingen. Om ikke blir det fort 2-steg.

Er vel en bil som skal selges, så om man klarer en god 1-steg ev 1,5-steg så burde det gi fine paneler.

Om noen som leser dette, og ikke liker MG# settet noe særlig, er jeg interessert i å kjøpe cuttingpad-microfiber. og ev noe cutting polish.

har en del av den andre finishing pad/polish som jeg bruker mindre av, bare å sende pm om noen vil kvitte seg med de. Kan byttes i noe jeg har om det kan være interessant.

Ble litt OT her, beklager!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje Maguiars pads idiotiske dyre? Synst eg husket eg såg en pad til over 400 kr på en bilxtra butikk..er paden evighetsvarende med integrert polish med automatbuffing så er prisen ok :P men for en vanlig pad så er det ran!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en stund bruk MG mf cutting disc sammen med Rupes blå og grønn polish i tillegg til Menzerna FG400. Får ikke helt bestemt meg, men synes kanskje Rupes blå mf pad avslutter litt penere. Gikk nylig til innkjøp av MG Correction Compound og likte den meget godt sammen med tilhørende mf Cutting Disc på en blå-grå Pajero. Kommer definitivt til å bruke denne komboen seinere. Alt i alt liker jeg MG mf bedre enn Rupes sine pga. de er mer slitesterke og lettere å rengjøre. I tilleg slipper jeg å være redd for at paden skal revne i skummet langs borrelåsen hver gang jeg skal ta den av bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars har veldig gode pads (og andre produkter), men som du sier så er prisene idiotiske her. Kanskje noen med litt pondus her i klubben kunne tatt kontakt med Norsk Prol å prøvd å få en avtale med de. Evt noen av nettbutikkene? ;-) Å betale det de krever i dag for Meguiarsprodukter er jo helt uaktuelt.

Personlig handler jeg helst fra norske butikker så det hadde vært veldig interessant med en deal her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens litt å spare på å ta de fra utlandet med tanke på prisen.

Elitecarcare har disse to stk MF 140mm pads til 17 pund...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå kan jeg ikke akkurat si at jeg betaler for mye for alt Meguiars har, kjøper direkte fra Prol og får ganske bra priser på mye av det, noe er for dyrt. Listeprisene er høye, men det finnes rabatter å få.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk dette i bursdagsgave for litt siden. Prøvde på panseret og det fungerte fint, men kjører folk "rubbingen" på full guffe med DA eller prøver man å ligge rundt 4800 som Megs anbefaler? Mye press, eller litt mer enn maskinen press?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Rupes Bigfoot kjører jeg null press og fullt turtall iallefall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive