Suunto69

Polermaskin - Biltema PM-150

Jeg er helt, og da mener jeg HELT, fersk her inne.

Det er godt mulig at dette temaet har vært oppe før, og det er mulig at dette er som å banne i kirken...

Men... Er denne maskinen brukbar?

Bør man kjøpe andre "pads"? Noen som har anbefalinger her?

Tar gjerne imot tips om hastigheter etc...

Alle tips mottas med den største takk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så ville jeg lagt i noen hundrelapper, kanskje t.o.m 1000,- å kjøpt deg en kurrant DA maskin. Å starte med roterende, spesielt en som er såpass tung er ikke å anbefale.

Denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203er av og til på tilbud hos noen av de forskjellige samarbeidspartnerne til DCN, og den skal være ganske så kurrant å bruke.

Putene som følger med på den du linker til er vel strengt tatt totalt ubrukelig. Og den "hetta" som følger med kan gjøre mer skade enn nytte.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så ville jeg lagt i noen hundrelapper, kanskje t.o.m 1000,- å kjøpt deg en kurrant DA maskin. Å starte med roterende, spesielt en som er såpass tung er ikke å anbefale.

Denne: http://www.alienautospa.no/produkt/poleringsmaskiner/krauss-900w-pro-ocillerende-maskiner av og til på tilbud hos noen av de forskjellige samarbeidspartnerne til DCN, og den skal være ganske så kurrant å bruke.

Putene som følger med på den du linker til er vel strengt tatt totalt ubrukelig. Og den "hetta" som følger med kan gjøre mer skade enn nytte.

Takk skal du ha StianMH!

Jeg har selvfølgelig polert litt før, men på svært amatørmessig nivå. Og for det meste for hånd.

Tenkte jeg skulle ta steget inn i maskinpoleringen.. Men har en følelse om at det er mye skremselspropaganda ute og går.

"Hvis man ikke kan dette så ødelegger man lakken på bilen....etc etc.."

Har ikke "all verdens" penger å bruke på dette... Hvis de ikke ringer fra Hamar i helgen da.. he he he..

Så tanken var at man kunne få en grei start for en relativt liten inngangssum..

Er det noe alternativ å kjøpe andre pads? Noe å anbefale?

Noe spesielt poleringsmiddel som er å anbefale?

Har alltid hatt en forkjærlighet for AutoGlym...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=669

Denne pakken inneholder absolutt alt du trenger for å komme i gang! Knallgode polisher, puter og kluter. Det eneste jeg ville tatt med er en menzerna top inspection

Takk for rask tilbakemelding polishduden..

Spørs om jeg må revurdere ønskelisten til julenissen i år ja.. Her er det svært mye som frister..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding polishduden..

Spørs om jeg må revurdere ønskelisten til julenissen i år ja.. Her er det svært mye som frister..

Kjør på

Eventuelt kan du sende bilnerden en mail eller pm så kan han sy sammen en pakke til deg. Kan ihvertfall anbefale kestrel/uber/menzerna som førstereis maskin :)

Jeg og brukte masse AG før, det eneste jeg har igjen nå er hdwax.

Skremselspropaganda kan du ta med en klype salt. Med sunn fornuft, lesing av s&s, se gjerne Øyvind G sine guider. Så skal det mye til før noe går galt :)

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive