sansb94

Isskrape? bra eller dårlig? Riper?

32 innlegg i emnet

Noen formeninger angående bruk av isskrape? Blir det mye riper i glasset?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontruter er vel forbruksvare, og på sideruter er det som regel lite stein og grus, men bakruten er det dumt å skrape, alt for mye møkk. Varmetråden smelter det uansett på 1min. Man burde selvfølgelig ha bilen i garasjen i Norge, noe jeg synes er digg å ha, men må man så må man... Evt, motorvarmer eller skrape på boks.

Men skrap for guds skyld frontruten om det er is på den kontra å kjøre med dårlig sikt... Slike skjermer man legger på ruten er også kjekt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først i rekken kommer sikkerhet, detailing kommer på en god andreplass.

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skraper når jeg må og bruker DeIcer ellers (har rotet vekk kupevarmeren min).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En isskrape av plast vil nok ikke lage riper i glasset, men har du veldig skitten rute så kan nok kanskje noe av skitten forårsake riper.

Min favoritt innen isskraper er den vanlige kjipe platen som mange selger for noen få 10'ere. De med skarpe kanter som ikke er rundet av er best.

Har du ruteforsegling på rutene dine så vil det bli mye lettere å skrape. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deicer her som oftest.. bakrute er jeg særs forsiktig med, men som nevnt over, varmetråder tar det fort. Er det ekstremt bråttom kommer selvfølgelig sikkerhet i første rekke..dvs da tar jeg buss :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto og defa hjelper vel til med denne oppgaven også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter bilen, å venter til rutene er tint, ingen isskrape i noen av bilene her i huset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker godt Snowblower-skraper om rutene skal skrapes. Kan byttes blad på og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin/diesel er for å bruke. Samme som Tommy, hvis bilen står ute, så starter jeg den litt i forkant. Har kastet isskraper fra alle bilene for lenge siden. Fruen finner stadig nye overalt men disse er plutselig borte vekk igjen :ph34r:

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som Tommy.

Koster heller ikke alt. Lar det ligge igjen noen cm over alt

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en låne bil når jeg hadde bilen min på service. Der sto det ikke bruk isskrape, men DeIcer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en god "DeIcer" å anbefale? Eller er DeIcer et merke?

Til vanlig så lar jeg bilen stå å gå i 10-ish min før jeg kjører til jobb og da er den som regel is-fri.

Til dags dato så leier jeg leilighet og har desverre ikke tilgang til garasje så hvis det hender seg at har lyst å sove 30 min ekstra og må kjøre fort til jobb så hadde det vært kjekt med en DeIcer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax sin er veldig god. Bilnerden selger Einszett som også er veldig god, men Sonax sin er lettere tilgjengelig.

Biltema sin funker, men stinker billig vodka og legger igjen en guffen hinne jeg ikke liker. Turtle Wax sin funker bra.

Ingen av dem er effektive mot noe islag tykkere enn rim/rim+.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en god "DeIcer" å anbefale? Eller er DeIcer et merke?

Til vanlig så lar jeg bilen stå å gå i 10-ish min før jeg kjører til jobb og da er den som regel is-fri.

Til dags dato så leier jeg leilighet og har desverre ikke tilgang til garasje så hvis det hender seg at har lyst å sove 30 min ekstra og må kjøre fort til jobb så hadde det vært kjekt med en DeIcer :)

Her er noen tips:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/22493-hurtigtest-med-daarlige-bilder-biltema-deicer/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er en sånn deicer for en eventuell ruteforsegling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er en sånn deicer for en eventuell ruteforsegling?

Lurer jeg også på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hittil i vinter har jeg brukt Autoglym sin de-icer på RainX-belagt frontrute. For min del er det for tidlig å si noe om foreglingen blir påvirket noe særlig over tid, men so far so good. I fjor brukte jeg Turtle Wax sin de-icer pga. lett tilgjenglig og den la igjen en irriterende fettaktig hinne. Det opplever jeg ikke med Autoglym sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive