longbow

Hvor ofte korroslol?

Som tittelen sier, hvor ofte bruker dere korrosol eller lignende?

Eg har bare brukt det når eg skal legge voks eller ta full behandling av lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved behov. Ofte som du sier i forbindelse med full behandling eller et nytt lag med LSP.

Når jeg sier ved behov så tenker jeg på f.eks hvit eller sølvfarget (og andre lyse farger) bil der du kan se om du har fått rustprikker på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Privat sett bruker jeg det spesielt på våren når man legger om til sommerdekk for å ta piggstøv osv :)

Men som en tommelfingerregel så sprayer jeg et lite område på biler for å sjekke reaksjon, er det ikke reaksjon så er det lite vits å dynke på med korrosol :)

På jobb bruker jeg korrosol på nesten alle nye biler som kommer, da de kommer nordover med tog og bil, å stryke over lakken på de er som å stryke på et stykke sandpapir :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før når eg hadde svart bil var det kun før polering/voksing. Nå blir det oftere med kvit bil. Blir ca annenhver måned eller 3 måneder mellomrom. Da begynner det å dukke opp brune prikker, spesielt sen høst, vinter tid.

Det vil også være litt avhengig av hvor mye du kjører,hvor du kjører, og om du har piggdekk, bremser som støver masse...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var eg ikkje så vekkreist alikevell da ;)

Takk skal dåke ha folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men litt OT, har sett litt på nanolex Wheel cleaner, noen som vet hvordan denne er i forhold til korrosol?  Tenker da kun på lakk. finner ikkje så mye på nett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men litt OT, har sett litt på nanolex Wheel cleaner, noen som vet hvordan denne er i forhold til korrosol? Tenker da kun på lakk. finner ikkje så mye på nett.

Nanolex metal & wheel cleaner funker bra, lukter greit, men ikkje sammenlignet mot de andre.

Gjør jobben den skal gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive