AsbjørnH

Hvordan legge vinyl/folie/reklame på lakk?

Er det noen som har erfaring med å legge reklame / vinyl på biler? Jeg har prøvd litt i det siste, men reklamen er litt vond å jobbe med.

I dag la jeg i krom utførelse, det gikk veldig greit med tekst (lett å få flatt og fin, begynne i hjørnet og skrape utover), unntatt logo med utskjæringer, da ble det masse bobler og ble ikke noe særlig fint.

Er det noen som vet om noen gode produkter eller teknikker for å legge dette uten å få irriterende luftbobler overalt?

I dag legger jeg reklamen forsiktig på helt ren overflate/lakk med en billig Biltema-skrape som de selger vedsidenav solfilmen dems. Resultat blir helt greit, men kan bli veldig mye bedre(!!). Har sett proffene bruker firkanta klosser, hvor får man kjøpt sånt? Går det an å legge reklamen vått?

Reklamen jeg legger er type tekst og logo rundtom på hele bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse vann..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA bland en litt såpe for smøring, kan lønne seg.. Du kan bruke det meste som passer, men pass så du ikke riper bare:)

Bruker du varmepistol eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.wraptools.com/Her får du tak i alt du trenger, og det er lett det beste jeg har vært borti av monteringsutstyr. Har vel lagt igjen bortimot 10k her over årene...

Gjør sånn som dette, og stryk ned vinylen i en vifteform bortover, slik at all luft blir presset ut mot topp/bunn og ingenting kan samles i midten. Da har man lagt det helt boblefritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive