vetting

Legge voks før/etter GTechniq C5? + noen spm

Skal legge coating for første gang på alle felgene mine, og valget falt på GTechniq C5. Er det noen som legger voks før eller etter C5? Skal vel kanskje ikke legge før da C5 sikkert binder seg til selve felgen? Hva med å legge Autobahn (sommer) eller 845 (vinter) oppå C5 for ekstra glans og beskyttelse?

Er det holbarhetsdato fra jeg åpner C5?

Hvordan er det å bruke C5 på matte svarte felger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq C5 (coating) gir bedre beskyttelse en voks og det er ingen vits i å legge voks oppå en coating for da endrer/svekker du egenskapene til coatingen dette gjelder ikke bare felger men også lakk. C5 kan brukes på matt svart, men kan bli litt mørkere.

https://www.youtube.com/watch?v=O2lZl4MGw0k

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel du svekker ikke coatingen med voks på topp. Men med c5 trenger du virkelig ikke noe annet :)

Du kommer nok til å bruke flaska opp, bør ikke åpnes før bruk

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 sett felger og 30ml flaske. Holder sikkert bare til 2 felger.

Tenkte at voks utenpå c5 vil øke holdbarheten til C5...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No, it doesn't.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker det når jeg kommer hjem fra jobb, så kan jeg legge ut bilder av C5 på mine felger. Lagt i april, og beader helt sykt enda da jeg vasket de for lagring nå i november.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 sett felger og 30ml flaske. Holder sikkert bare til 2 felger.

Tenkte at voks utenpå c5 vil øke holdbarheten til C5...

C5 er jo istedenfor voks.

30ml holder til mye mer enn 2 felger. Spørs på størrelsen selvsagt, men holder greit til et sett. Holdbarheten er bedre enn voks uansett, så å toppe med voks blir Litt poengløst..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30ml holdt fint til 4 her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30ml holder til 4-6 felger avhengig av størrelse og totalflate. Og om du legger innvendig også. Jeg har som regel litt til overs på 30ml etter å ha lagt 4 teslafelger innvendig og utvendig (lugano felgen i 19") Men spørs litt på hvor nøye jeg er også såklart. Nøye=bruke minst mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30ml holder til mye mer enn 2 felger. Spørs på størrelsen selvsagt, men holder greit til et sett.

30ml holdt fint til 4 her :)

30ml holder til 4-6 felger avhengig av størrelse og totalflate. Og om du legger innvendig også. Jeg har som regel litt til overs på 30ml etter å ha lagt 4 teslafelger innvendig og utvendig (lugano felgen i 19") Men spørs litt på hvor nøye jeg er også såklart. Nøye=bruke minst mulig.

Skulle stå 2 sett felger :) men tenkte både utvendig og innvendig, så kanskje det bare holder til ett sett felger. Vi får se. Skal legge tynt ihvertfall :)

No, it doesn't.

C5 er jo istedenfor voks.

Holdbarheten er bedre enn voks uansett, så å toppe med voks blir Litt poengløst..

Har innsett av det er smør på flesk å legge voks oppå c5.

Hvordan er holdbarheten når vintern er igang og det saltes for alle penga?

Endret av vetting
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMAG0276.jpg

IMAG0277.jpg

IMAG0278.jpg

IMAG0282.jpg

7. mnd gammel Gtechniq C5. Vasket med Wheel Woolies og ren P21s i hele perioden. Helt syk forsegling. Alt ble først polert for hånd og maskin, så wipedown og så C5. Tok maaaange timer, men det hender jeg ler når jeg ser hvor latterlig de beader.

Liten vits å legge noe over mao...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du å legge ny forsegling til sommeren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er ikke nødvendig akkurat, men jeg vasker nok over med wipedown og legger et nytt lag... Ser bra ut ?;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært veldig interessant å se hvor lenge den holder :) Felgene blir jo utsatt for lite påkjenninger om sommeren i forhold til vinteren og, så vil nok holde lengre da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive