MichaelM5

Skum blandinger?

Lurer litt på hvordans jeg skal klare og få tykt skum :P hva folk blander i beholderen og hvor mye? husker ikke hva skumkanona mi heter, tror de er samme som bilnerden har, og jeg har en nilfisk proff 160 bar høgtrykk. bruker blitthaber autofoam. Når jeg skumlegger bilen så legger den mye skum, men synest ikke de er så tykt og henger ikke så veldig godt selv på veldig skitten bil :) noen tips?

Kan være at hær er flere tråder om dette men fant ikke noe når jeg søkte :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BH foam'en lager ikke tykt skum, men den rengjør bra, noe som er poenget med å gjøre det. Magifoam er good og henger mye lengre, mildere så fin til hverdags vasken. Jif Bilshampo funker også bra i kanon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips :) da for jeg bestille meg litt magifoam også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger noen bildeeksempler på 4 forskjellige produkter her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begynt å blande magifoam med autofoam. Kjører 4 dl autofoam, 1 dl magifoam og resten vann.

Det skummer som bare det, og kan ligge og virke mye lenger uten at det tørker enn jeg får til med bare autofoam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begynt å blande magifoam med autofoam. Kjører 4 dl autofoam, 1 dl magifoam og resten vann.

Det skummer som bare det, og kan ligge og virke mye lenger uten at det tørker enn jeg får til med bare autofoam.

Det virker som du har erfaring med begge deler.

Jeg går utifra at magifoam skummer bedre og henger lengre enn autofoam. Så hvirfor blander du de, i stedet for å bre bruke magifoam? Rengjør autofoam bedre, og derfor blander du inn den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring med magifoam alene, men har brukt mye autofoam.

Jeg digger autofoam, bortsett fra at jeg skulle ønske det hang littegrann bedre. Så jeg blander inn autofoam fordi jeg liker at det er surfex i den. Da blir den passe sterk som forvask (med eller uten prickbort først) på beskyttet lakk :)

Så jeg skrur til skummet er så tykt at det henger bedre, men at det fortsatt renner greit av lakken. Jeg tror skummet tar med seg mye mer når det renner av enn det klarer å løse opp der det bare henger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet min favoritt :D lunkent vann og en skvett Mr.pink, legger på tykt skum som henger godt og renser bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tykt shamposkum har så godt som ingenting å stille opp med i.fht det våte skummet du får av f.eks autofoam.

På nyvokset bil vil det meste dra av møkka, til og med rent vann fra HT, men når voksen begynner å bli litt slapp er det enkelt å se hva som faktisk rengjør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive