k.p

Pads/ middel for roterende ?

Jeg har brukt roterende maskin i noen år, bare på hobbybasis med ca 2-4 poleringer i året.

Har aldri satt meg noe spesielt inn i merker på pads og midler. Har stort sett brukt Wurth medium cutting og Meguairs polering da jeg kom over ett parti med disse.

Har bare polert tyske biler da det er det eneste jeg har hatt, og erfarer di har hard klarlakk.

Maskinene jeg har brukt har bare vært billig av typen Biltema, og derav ordet maskinene ;)

Nå har jeg lånt en roterende hos en kompis, ukjent merke. Fargen er grå og metall fremst, liten og lett(2 kg) og har gul avtrekker knapp og turtallsjusteringknapp. 1000-3000 rpm står det inni.

HVILKE PADS og CUTTING/POLERINGSMIDDEL anbefaler folket til roterende maskin?

HVILKEN MASKIN anbefaler dere til meg ? Den erfaringen jeg har er med roterende maskin og som regel 2 eller 3 stegs polering.

VURDERER OGSÅ Å BYTTE TIL DA MASKIN, MEN ER USIKKER PÅ OM CUTTING "ERFARING/METODE" OG RESULTATER BLIR TILFREDSTILLENDE.

Jeg er ikke HARDCORE detailer, men vil ha GODE resultater :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste som brukes ber inne er å anbefale. Det finnes mange gode produkter som alle gir det resultatet man ønsker med rett bruk.

Begynn med å lese igjigjennomuiden jeg har laget om maskinpolering. Der har jeg nevnt noen av produktene som er å anbefale. Du finner link til guiden min nederst i min signatur.

Selv har jeg Scholl, 3M og rupes og synes alle prodiktene er bra på hver sin måte. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste som brukes ber inne er å anbefale. Det finnes mange gode produkter som alle gir det resultatet man ønsker med rett bruk.

Begynn med å lese igjigjennomuiden jeg har laget om maskinpolering. Der har jeg nevnt noen av produktene som er å anbefale. Du finner link til guiden min nederst i min signatur.

Selv har jeg Scholl, 3M og rupes og synes alle prodiktene er bra på hver sin måte. :)

Veldig bra guide! :)

Jeg er vant til å bruke Autoglym Extra Gloss Protection, spesielt på vinteren syns jeg den holder greit. Har du erfaring med andre merker som er omtrent lik påføring men kanskje bedre holdbarhet? Er vant til å påføre denne for hand.

Jeg har ett par ganger prøvd "Poorboys Nattys paste wax" for moro skyld, men denne tar til seg asfalt/brun guffe som setter seg fast. Spesielt når det er salta veier.

Endret av k.p
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Det med lakkbeskyttelse er det mange meninger om. Her er det også mye å velge i. Klikker du på bilvaskguide i signaturen min så står det litt om dette nederst i guiden.

Selv foretrekker jeg voks fra Swissvax og Dodo juice.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars nr 95 er for roterende maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du polerer 2-4ganger i året, ville jeg kjøpt meg en rupes duetto, og meguiars microfiber cuttingpad, (jeg synes de er bedre enn de originale rupes) og tilhørende polish, du kan sjekke ut settet, og så er det mulig å kjøre cutting/finishing som 2-steg. Om du ønsker en annen Lsp, kan du ta en skikkelig wipedown og legge ønsket produkt. F.eks forsegling.. (om du skjønner)

Når det gjelder roterende kan det høres ut (for meg) at du har lånt en wurth maskin (?). Jeg bruker mest scholl s3, s30. Meguiars #101 #205 (synes ikke #95 er så veldig god, men det er nå meg:))

Nå i det siste har jeg brukt Menzerna, og de er supergode produkter. Jeg har ikke testet alle polishene deres, men de vanlige og de er en drøm å kjøre!

Når det er sagt er det ikke så mye som skiller produktene resultatmessig, men de krever (som nevnt) litt forskjellige metoder/teknikk. Dette er fort gjort å lære ettersom du polerer deg igjennom bilene;)

En siste ting, om du kjøper rupes så har de kommet med ett nytt ""konsept" UHS (?) Der er pad/polish til ceramisk hard lakk. 1-steg..

Det er veldig mange forskjellige kombinasjoner du kan bruke. Noter litt etterhvert hva du synes er bra/dårlig, så kan du gå tilbake å se hva som passet den gang..

lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive