Gå til innhold
Josruu

Hvordan holde foliert bil ren?

Recommended Posts

Josruu    40
Josruu

Firmabilen er delvis dekt av folie og han som har bilansvar vasker den alltid i maskin... Så den har egentlig aldri vært skikkelig ren. Har gått 30k nå og den er full av svarte prikker etter asfalt osv. Hvordan er det med sterke kjemikalier på folie? Tenker da på prickbort, surfex osv. Og hvordan er det å polere folie? Blir det bra resultat av det eller blir det bare tull?

De få gangene jeg har vasket den så har jeg svampet den etter god forvask og brukt avfetting og bilsåpe men det har ikke fjernet alle disse prikkene. Har ikke prøvd med surfex og prickbort enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Pappas VW Transporter 2012 er delvis foliert hele bilen. Den har jeg polert med DA-maskin og folien blir mye klarere og renere, samt får vekk vaskeriper. Dette er en blank folie, om den er matt skal den ikke poleres så vidt jeg vet.

Folien på denne bilen har tålt Prickbort, Surfex, Iron-X gjennom de 3 årene vi har hatt den. Kun jeg som har vasket den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    774
Haakon O

Om folien er av bra kvalitet så tåler den det meste av ordinære bilvaskprodukter. Det går også fint å claye for å fjerne asfaltprikker o.l. Clayet nylig min egen bil som har matt folie, og oppfrisket/beskyttet den med voks for matt finish.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Josruu    40
Josruu

Ok, det er matt folie så da utgår polering men claying går bra da. Det er skikkelig folie så den burde tåle litt. Skal teste!:) takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maleneaxling    0
Maleneaxling

Om du skal polere så bruk CG sin matte jetseal, den er også veldig fin på matt folie! :)

Hvis du ikke har carbon såklart, da legger det seg bare i strukturen å det er ikke lett å få bort for å si det sånn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig