Skårholen

Volvo 940 96' Hva burde jeg bruke?

Har hatt denne bilen i en månedstid, den bærer preg av og ikke bli polert. Og tatt mye maskinvask, når den først ble vasket. Jeg har derfor prøvd litt på panseret, med s3+ og orange og grønn pad. Men føler at dette ikke tar nok, men burde jeg gå på med noe grovere?

Endret av Skårholen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antagelig burde du bruke lengre tid på et mindre område. Hva slags maskin du bruker betyr også en del, men 1Kg press på et område på maks 30x30cm2, der maskinen beveges med 1 cm/sekund, gir normalt noe korrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. våtslipe hele bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja kan jo være jeg burde ta meg bedre tid. Evt våtslipe men det tar vel utrolig lang tid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken maskin bruker du? Om det er DA maskin så får du prøve det ØHN skrev. S3+ er en god polish som burde ta det meste ved riktig pad, maskin og bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det på bilen din?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lys mørkeblå, trur den blir kalt bondeblå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg ikke hvert bori denne fargen, men som nybegynner (?) Vet jeg at det er lett å bli litt lurt på ved grovkorrigeringen.

Noen ganger lager man også endel nye riper samtidig som du fjerner det gvorveste. Dette kan man i mange tilfeller bli lurt av. Hvis dette stemmer så må du enten finne en ny kombo for grovkorrigering eller gå vidre til neste steg.

Se på ripene om de går i sirkler og om de var der før du begynte eller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også hende at lakken er veldig hard. Da må du som ØHN sier kjøre sakte på et mindre område å få opp temperaturen. Hjelper ikke dette så kan grøn 3m være et alternati da dette produktet har bedre cut enn S3G.

Ofte kan du se hvor hard lakken er utifra tilstanden før du begynner.

Har du kraftige riper med litt mellomrom er lakkem mest sannsynlig hard. Er ripene veldig tett slik at lakken fremstår som veldig matt er lakken mest sansynlig myk. Har du lakk uten klarlakk som har oksidert så er det litt vanskeligere å bedømme det på denne måten. Er det ikke klarlakk på bilen så blir puten farget (blå i dette tilfellet).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, skal prøve ut dette en gang det blir varmere i været. Skikkelig dritt å ikke ha noe varmt sted å stå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive