RobinN

Min pendlerbil! Renault Twizy

Renault Twizy, 2012 modell. Importert fra utlandet, kjøpt av en annen eier i Norge.

Farge hvit! Med touchup av blå.

I skrivende stund har den kjørt ca 9500km. Og fler skal det bli.

17 illsinte hester, og ca 53NM. (Drillen min med 4ah batteri har 72NM...)

Rekkevidde under optimale forhold ca 80km, reel rekkevidde som jeg kjører den 50-60km. Renault påstår 100km, men det er under EU test bla bla bla... <- Bare tull :)

Toppfarten på denne er sperret til 85km/t.

Ellers er den registrert som 4-hjuls el motorsykkel.

Batteripakken er relativt liten, så hurtiglader har den ikke. Fullades jo fra 0-100 på 3,5timer.

Varme, hvem trenger da det når man har det gøy? Kle godt på seg. Den har vinduer, ja. Men de gidder jeg ikke å bruke. Det dogger og bråker.

Har på vinterdekk på disse felgene og er på leting etter sommerfelger fra utlandet.

Vedrørende hvor holdbart batteriet er? Aner ikke, men det får stå på Renault sin kappe da jeg har batterileie på ca 600,- mnd. (Det gjør meg ingenting, det er jo det bom alene koster meg på 2 uker..)

15cgcit.jpg

Her hadde jeg lagt på noe "billig" voks. Turtle sin Perfect shine med carnauba, skulle bare ta en test og se hvor bra den var den serien. Kan lage en update på disse produktene senere når jeg får tid/gidder. Så skal jeg ta en full SS etter eksamene.

(Eksamensperiode nå + full jobb...).

Endret av Robin Nguyen
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul "bil" ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Har vært å sett på en sånn selv. Er ikke ofte en må kle på seg bilen og måtte gå ut av den for å skifte mening :P

Men artig sak da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kul bil, blir alltid litt glad når jeg treffer på disse i trafikken.

Er det kun ett sete i denne, eller er det et sete til bak førersetet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to seter, et foran som du ser. Så er det et baksete.

Er spesielt å se ute i trafikkbildet, så får en god del blikk. Men ingenting slår småbarn, som stopper opp helt og peker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker det godt!

Unødvendig å drasse rundt på to tonn, når noen hundre kg gjør samme nytten :)

Hvordan er de å kjøre på vinterstid i minusgrader og motorveihastighet? Blir det kaldt, eller går det greit?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker det godt!

Unødvendig å drasse rundt på to tonn, når noen hundre kg gjør samme nytten :)

Hvordan er de å kjøre på vinterstid i minusgrader og motorveihastighet? Blir det kaldt, eller går det greit?

Det går greit i minusgrader. Synes ikke det er noe særlig kaldt. Men så er jeg passe skrudd i huet tror jeg, har jo kjørt ATV i -30 før og syntes det var artig. Litt morsomt å komme kjørende i trafikkbildet glisende, så ser jeg inn på bilen ved siden av at det er en som sitter der, hutrer og skjelver for harde livet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom bil! Hvordan er det å kjøre uten innvendig speil? Har du god sikt bakover med sidespeilene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom bil! Hvordan er det å kjøre uten innvendig speil? Har du god sikt bakover med sidespeilene?

Har ganske god sikt med kun sidespeil, bilen er ike bred i det hele tatt så du ser jo nesten på sidespeilene som speil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ganske god sikt med kun sidespeil, bilen er ike bred i det hele tatt så du ser jo nesten på sidespeilene som speil :D

Var nødt å kjøre uten innvendig speil en gang selv, grunnen til at jeg spør ;). Det var forøvrig helt forferdelig!

Hvis den er registrert som motorsykkel så er den vel billig å forsikre også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er meget billig å forsikre. :)

Men når du kjørte uten speil så er det nok snakk om en bredere bil antar jeg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive