SF AutoSpa

Våtslipesett?

Driver og våtsliper etter en lakkeringsjobb men er ikke helt fornøyd med utstyret. Masse skarpe kanter og en alt for hard pussekloss krever at man er veldig forsiktig.

Finnes det våtslipe papir med slik skumgummi svamp ? Evt kloss av mykt materiale med borrelås?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flat og hard pussekloss er best mht appelsinlakk etter lakkering om det er det du skal fjerne, bare pass på å ha mye fuktighet og skyll klossen/papir/flate mye under jobb så du ikke får slipemerker etter klossen

Har du en DA maskin (Ocilerende) kan den brukes med en normal bakplate til polering eller en med skum,da skal du passe på pigtails, så samme gjelder her, skyll god og ofte med vann.

Regner med det er appelsinlakk du jobber med?.

Skumgummi kan jobbe med kurvene i appelsinlakken bare så du er obs, så flat kloss er å anbefale :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt appelsinhud og et par sig i lakken. Har en 3401 fra flex. Hadde vært morro å testa våtslipe settet fra rupes duetto. Noen som har prøvd dette? Litt usikker på hvordan det blir med tvungen rotasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke noe om våtslip på 3401 her ?

Hvor kan man kjøpe dette løst ? Tenker da på slipeputen og papir som kommer med duettoen :-)

Siaair skal være samme type pute som de som ligger i Rupes Duetto kittet. Selges også hos Alien og Concours.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siaair er ikke det samme nei, Siaair-papiret er enda bedre enn Rupes sitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siaair er ikke det samme nei, Siaair-papiret er enda bedre enn Rupes sitt.

Men det er vel en pute slik som Rupes, ikke det tradisjonelle papiret?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, men Sia sitt er bedre enn Rupes :-)

Samme konstruksjon på rondellene, men Sia holder lengre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, men Sia sitt er bedre enn Rupes :-)

Samme konstruksjon på rondellene, men Sia holder lengre..

Ok. Nyttig info da jeg ikke har testet Siaair selv. Da kjøper jeg noen av de når jeg går tom for Rupes. ;)

Finnes P1000 kun i 80mm?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P1000 finnes også i 150mm, om jeg ikke tar feil så finnes den i 240, 360, 500, 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 3000 og 4000.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siaair skal være samme type pute som de som ligger i Rupes Duetto kittet. Selges også hos Alien og Concours.

Der var papiret ja. Men ikke den puta som skal være imellom? Eller er det jeg som ser feil ?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive