Gå til innhold
alizm0

Temperatur ved voksing

Recommended Posts

alizm0    1
alizm0

Valgte å utnytte opplett vær i dag til å gjøre vinterklargjøring med grundig vask og voksing.

Vasket utvendig med:

Prickbort

Snow Foam Combo 2

Iron-X

Rim7

Citrus W&G i bøtta

Tok også noen få utsatte plasser med clay.

Brukte 5050 fra Chemical Guys, da det var den jeg hadde for hånd, og har likt den før mtp enkel påføring/avbuffing. Hadde litt begrenset tid, så kjente og forutsigbare produkt var å foretrekke.

I dag var det ca 8-9 grader ute, og påføring gikk fint. Vasket litt ruter og innvendig, mens voksen hazet. Stod i 25-30 min før jeg startet buffing.

Den var rett og slett knallhard, og det tok alvorlig med krefter å få bort alt. Prøvde både med litt fukt og QD spray. Dette hjalp en smule. Slik har det absolutt ikke vært tidligere ganger med denne voksen.

Kan dette ha med temperaturen ute å gjøre? Eller er det mest sannsynlig andre ting som har spilt meg et puss(påføringsmengde, lakkens tilstand, vaskesåpe, "dårlig" voks, buffeklut etc)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Kan det tenkes at du har smurt på for tykt?

Endret av Albino

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alizm0    1
alizm0

Ja, det kan det så absolutt, og det er vel kanskje det som er mest sannsynlig? Jeg var litt kjapp i svingene, men følte jeg tok samme mengde som alltid ved voksing. Jeg er forsåvidt ikke spesielt erfaren, og det er derfor vanskelig å være 100% konsistent med tykkelse fra gang til gang.

Men spiller temperatur en stor rolle under voksing?

Prøver selvsagt å finne en grunn som IKKE betyr at jeg har gjort noe feil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chef    13
Chef

Fra 17 grader og oppover er ideelt. Kan nok tenkes at det var i kaldeste laget i dag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Har kun hatt problemer med avbuffing hvis jeg har lagt på for tykt selv. Sier ikke 100% sikkert at dette er grunnen, men muligheten er stor.

Alle gjør feil, det er slik man lærer det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

CG vokser skal vel kun ligge å haze i maks 20 min. Meinte eg leste det på sidene deres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alizm0    1
alizm0

Har slått meg til ro med at jeg sikkert la litt for tykt.

Hva er de beste metodene for å gjøre jobben med å ta det bort enklest mulig når uhellet er ute? Er det mulig å legge et lite vokslag til før buffing(likt fjerner likt)? Prøvde fuktig klut og QD spray i går, med lite til medium hell.

Eller er det bare elbow grease som må til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig