truhaa

Skjermkort macbook pro

Noen i nærheten av meg som kan bytte, eller sjekke et skjermkort på en Macbook pro?

Den starter og går, men skjerm er svart, det har vært sølt væske i maskinen for et år siden og da var den død, men startet igjen i dag, men da uten skjermen ;)

Bor da i Hokksund

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjermkortet er integrert i hovedkortet i alle macbook modellene jeg vet om , som oftest betyr det en kostnad som er ganske nær ny macbook pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, da husker jeg hvorfor jeg ikke bytta skjermkort på Mac`n :)

Takk for info

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problemet, men det ble dekket av garanti da den ble levert inn :) Dette gjelder en PRO retina. Vet ikke om det integrert i hovedkortet i denne modellen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du om du har 1 eller 2 RAM-brikker?

Hvis du har 2, prøv å ta ut 1 og start maskinen, og bytt hvis det ikke fungerer.

Hvis du har 1, prøv å lån deg en brikke.

Det er MYE vanligere at RAM tar kvelden enn noe annet, og siden maskinen starter holder jeg en knapp på minne-feil.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppgraderte nettopp RAMen i Macen min nå, så har 2 brikker 2x2GB liggende om du vil at jeg skal sende det til deg, Truls?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problemet, men det ble dekket av garanti da den ble levert inn :) Dette gjelder en PRO retina. Vet ikke om det integrert i hovedkortet i denne modellen.

Begge har integrert GPU i CPU tror jeg, men 15" har også "eksternt" grafikk-kort, om jeg ikke husker feil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2x4gb slengende et sted, pc3-1600, tror jeg...

Eksternt skjermkort i laptoper betyr som regel bare at det er en grafikkchip loddet fast et annet sted på hovedkortet. Noen få (som min urgamle dell xps m1710) har et skjermkort som kan tas ut og byttes, men disse er unntakene fra regelen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipset ei vennine av meg som har en Macbook pro om å sende den på service til Polen der det faktisk er noen som diagnoserer og reparerer ting som i gamle dager. Her i Norge fikk hun den sendt fram og tilbake rundt til liksom service med en pris som var på ca med en ny en.

Hun sendte den ned og fikk vite at det var kun denne flate kabelen som var problemet. Litt over 1000kr kostet det å reparere + frakt ;)

Tror det er like viktig her som med bilene ellers, finne noen som kan ta en riktig diagnose av problemet før det koster mere enn det smaker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reset SMC og evt. PRAM

Møter på dette problemet støtt og stadig med macbooks.

Du skriver ikke noe om hvilken årsmodell du har, hvis du skriver det skal du få instruksjoner :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive