Morten D

Coating og voks

Hei!

Er ny i gamet her og ser endel brukere ikke har på tradisjonell voks men noen små flasker med "Coating" istedenfor. Hva er fordelen med dette, får du bedre glans og holdbarhet? Har tidligere kun brukt voks/polish

Er det stor forskjell på pris og tidsforbruk?

Endret av Morten D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coating er som regel langt mer holdbart.

Men voks er favoritten til mange her inne, som da polerer bilen minimum et par ganger i året. Jeg foretrekker voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gyeon Mohs. Fantastisk holdbarhet, og ser ut til å beskytte mot vaskeriper! :) God vannskrekk, og bilen ser ut som glass!

Men det kan bli waterspots på coatingen. Det er visst kommet ett produkt for å få fjernet dette. Jeg har litt waterspots på forskjermen på ene siden som jeg ikke får vekk.

Men nå vil ikke jeg kunne polere bilen på minst ett år hvis jeg ikke skal polere vekk forseglingen. Jeg vil gjerne polere en gang eller to i året. Så neste gang blir det voks. Selv er jeg latterlig fornøyd med BH Finis voksen. Kjempegod holdbarhet og vannskrekk. Beader gjennom en møkkete overflate ;)

Tidsforbruk med å legge coating kan være mye lengre, alt etter type coating. Men du gjør det skjeldnere, og kan redusere behovet for polering.

Pris for to lag (en påføring) med mohs på en nissan leaf er 1000,- . Jeg brukte ca 40 ml. Ett lag voks koster en tier hvis du legger collinite 845.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå vil ikke jeg kunne polere bilen på minst ett år hvis jeg ikke skal polere vekk forseglingen. Jeg vil gjerne polere en gang eller to i året. Så neste gang blir det voks.

Jeg har ikke prøvd mohs eller lignende coatinger selv, så mulig dette er et dumt spørsmål, men hvis den både har varigheten, lakkbeskyttelsen, vann og smussavvisende egenskaper, OG beskytter mot vaskeriper ... hvorfor vil du da polere en gang eller to i året?

Gammel vane, terapi (dette er jo tross alt dcn...), eller trengs det av andre årsaker?

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd mohs eller lignende coatinger selv, så mulig dette er et dumt spørsmål, men hvis den både har varigheten, lakkbeskyttelsen, vann og smussavvisende egenskaper, OG beskytter mot vaskeriper ... hvorfor vil du da polere en gang eller to i året?

Gammel vane, terapi (dette er jo tross alt dcn...), eller trengs det av andre årsaker?

Har mohs selv og sliter med abstinenser
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mohs selv og sliter med abstinenser

Nemlig :)

Men behovet er nok ikke like mye tilstede nei, for bilen holder seg bra og coatingen er umulig å få svekket.

Men det kommer alltids noen waterspots og riper allikevel etterhvert. Det posetive er at samme søren hva du vasker med, så beader fortsatt nedre paneler som om den skulle vertt nylagt. Resten av bilen også :)

Mulig gyeon prime passer meg bedre. Men den gir ikke like god beskyttelse mot vaskeriper, tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel la seg gjøre å legge forsegling som skal sørge for minst mulig riper og god beskyttelse, samt gå ut i garasjen å legge et lag med voks i ny og ne som rein og skjær terapi?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt concorso på topp her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Hva hjelper egentlig voksen for da?....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosen ved å legge voks. Beskytter coatingen mot waterspots

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beskytte beskyttelsen? Skjønner ikke greia.. Trodde coatingen var beskyttelsen jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots unge mann, nothing more.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots unge mann, nothing more.

Sliter ikke slikt på egen bil jeg, og jeg bruker kun voks :-) rett og slett på det ikke plager meg å legge litt ny voks noen ganger i året :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosen ved å legge voks. Beskytter coatingen mot waterspots

Så coatingen er spesielt utsatt for waterspots, noe du har erfart?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så coatingen er spesielt utsatt for waterspots, noe du har erfart?

Når den er fersk, ja. Pluss at fangern er byttet etter at jeg la mohs. Og jeg har våtslipi rundt på hele bilen og fylt steinsprut
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beskytte beskyttelsen? Skjønner ikke greia.. Trodde coatingen var beskyttelsen jeg..

Prøv å ha svigermor boende i 1 mnd du... Da blir det nok fort et par ekstra runder med vask og voks...

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ha svigermor boende i 1 mnd du... Da blir det nok fort et par ekstra runder med vask og voks...

Holder med besøk uten overnatting, takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive