drturbo

VW RCD 510 og Iphone 5s

Jeg ligger gjerne et par år etter når det gjelder mobiltelefon teknologi, desverre...

Nå har jeg arvet en blank og fin Iphone 5s av min far, men min RCD 510 radio vil ikke gjenkjenne denne når den tilkobles med original kabel/usb og eplekabel.

Noen som vet om spilleren kan oppdateres, eller må jeg "desverre" kjøpe ny radio?

Kan heller ikke spille musikk via blåtann med min gamle Iphone 4s.

Anyone?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn på VW at man må ha en egen kabel som er tilpasset til iPhone for å kunne utnytte spilleren fult ut? Mener du kun får spilt av via Jack hvis du ikke har denne kabelen.

Hva det gjelder blåtann så er det vel først nå at VW/audi tillater streaming via blåtann. I en kompis sin 11 Q5 gikk ikke det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det holder med riktig kabel, har nå en original vw kabel med usb i ene enden, som jeg kobler videre til Iphone.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal koble den i gjennom MDI kabel må du ha iphone 5 i enden, og ikke en USB kabel hvor du kan forlenge MDI kabelen enda mer.

Dra på Møller og hør etter pris på MDI kabel for iPhone 5, deretter så rister du på hodet, sjekker eBay hvor mye det koster og ender opp med en jack istedenfor :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte MDIkabel på ebay til en billig penge. Jeg foretrekker MDI fremfor jack, men det er bare smak og behag, og hvor pirkete du er :)

Red: Jeg har forresten en iPhone 4s fast i bilen, og den bruker den gamle brede tilkoblingen på iPhonen. Usikker om 5S har den brede eller den smale kontakten. Sist jeg sjekket etter mdi-kabel til min nye iPhone (som har den smale kontakten), er den enda litt i dyreste laget på ebay. Derfor venter jeg til den synker litt i pris og kjører bluetooth foreløbig.

Endret av vetting
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive