Gå til innhold

Litt frustrert her.....


Driller

Recommended Posts

Skal shine konebilen litt før den selges, 1999 Honda CRV, sort met. Har ei billig best tools roterende maskin, S3 og S30. Tenkte å ta en 2 stegs poleringsrunde på denne pga en del vaskeriper. Når jeg bruker S3 så blir det mye varme og støver som et hel.... Og helt forferdelig å buffe av etterpå, samt at S3 etterlater ei matt hinne. Bruker blå pute, resultatet er det samme uansett hastighet på maskina. Når jeg deretter bruker S30 og orange pad så blir det noe helt annet, støver minimalt, kjøres ikke så fort tørr og veldig lett å buffe bort. Resultatet blir ikke helt som ønsket, for all del det blir utrolig blankt, men seff så klarer jeg ikke alle ripene.

Årsaken til problemene med S3, noen gode tips? Kjører jeg for hardt, for mye produkt?( 4-5 10 øringer på padden, samme med s30), for store flater i gangen? Deler opp panseret i 4. Som sagt kjører samme prosedyre på S30, ingen problemer der. Gode råd og tips mottas med takk. Kommer nok til å kjøpe en krauss DA maskin snart, da jeg ikke stoler veldig på den jeg har nå. Ser det er mange pakketilbud ute og går, både med CG, menzerna, scholl og SV. Noen gode anbefalinger når det gjelder polish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Prøve 50/50 s3/s30?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Polishduden har et knalltips. Du trenger smøring fra en finpolish som tørkes av lettere, blandet med slipekorn fra grovpolish for å ta mer riper. To erter S03 og to erter S30+ på samme pute.

Hold moderat turtall og bevege maskinen såpass hurtig at ikke varmeutviklingen blir for stor. Bør helst ikke kjøre så tørt at det støver for mye, da brenner polishen seg lett fast.

Er det helt håpløst å tørke av polish etter ferdigkjørt, fjerner du polishen ved å polere det vekk med å spre ny fersk polish over på lav turtall, og tørke av alt sammen rett etter at du har spredd ferdig. "Likt løser likt" ;)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Eventuelt kan du spraye på litt ipa/wipedown før du buffer som ekstrahjelp :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det høres ut som du er borti det som kalles sticky lakk (søk etter dette på søkemotoren her på forumet). Stemmer dette så er bud nr. 1 å unngå varme. Da vil du fort se at ting går mye lettere. Det kan oftte også være en fordel å fjerne produktrester med QD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...