ro9

Det gror svarte flekker på caliper

Øverst på et par av caliperne begynner å gro svarte flekker. Det begynner såvidt nederst også ser jeg. Noen som vet hva det kan være?

2014-10-29143946_zps3e7ccc62.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vedder en cred på bremsestøv blandet med monteringsfett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vedder en cred på bremsestøv blandet med monteringsfett.

Hvis du har rett, er det mulig å vaske det bort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å skrubbe litt med tannbørste med surfex 1:20, prickbort, korrosol, og sonax felgrens, uten hell

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har rett, er det mulig å vaske det bort?

Jeg ville prøvd med P21S Power Gel felgrens etterfulgt av SurfexHD. IronX og lignende fjerner det kanskje, men lager kanskje mer ugang enn du har nå.

Jeg har prøvd å skrubbe litt med tannbørste med surfex 1:20, prickbort, korrosol, og sonax felgrens, uten hell

SurfexHD 1:20 blir for pinglete. Litt metallpolish på en tannbørste er verdt et forsøk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt med ublandet surfex, skrubbet i et par minutter med tannbørsten. Det er ikke antydning til møkk som løsner, såpeskummet er kritt hvitt. Jeg har ikke sterkere lut her som jeg kan prøve akkurat nå. Men er det egentlig møkk, eller kan det være at det er sølvfargen som begynner å slites bort slik at et sort underlag kommer frem? Tenker bare høyt her nå :)

post-8707-0-28699000-1415291116_thumb.jp

Endret av ro9
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at det er denne krombeskyttelsen som begynner å gi tapt.
Helt vanlig.

Men vær obs ved bruk av Korrosol/IronX, det framskynder prosessen mye.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at det er denne krombeskyttelsen som begynner å gi tapt.

Ai ai, det var ikke det svaret jeg ville ha :mellow:

Da er jo eneste løsningen å legge et nytt lag. Noen som har erfaring med å male/lakke calipere i denne fargen slik at det holder en stund?

Endret av ro9
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hammerite holder lenge

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt lakke de.
Men det har lite eller ingen praktisk betydning.

Denne beskyttelsen, eller hva det er ment å være, varer ikke lenge uansett og har ikke mye betydning for bremsene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at å pusse caliper ren, vaske den ren for deretter å lakke de - er med på å bevare metallet og caliperen holder lengre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt lakke de.

Men det har lite eller ingen praktisk betydning.

Denne beskyttelsen, eller hva det er ment å være, varer ikke lenge uansett og har ikke mye betydning for bremsene.

Det forstår jeg, jeg vil bare at det skal se pent ut :)

Endret av ro9
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at å pusse caliper ren, vaske den ren for deretter å lakke de - er med på å bevare metallet og caliperen holder lengre.

Calipperen vil ihvertfall se bedre ut lengere, det vil nok ha omtrent null å si for funksjonaliteten på sikt. Har aldri sett en caliper som har vært i nærheten av å ruste gjennom det tykke godset og inn til stempelet, etter 30 år uten utvendig vedlikehold har de stort sett kun fått en litt grovere overflate, det er innvendig de må vedlikeholdes for å vare lenge.Da er det viktigere å huske å skifte bremsevæske av og til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive