Steffen_82

Noen tips og få?

Hei..

Skal igang med og strekke opp lakken på bilen til kona. En 2006 modell 1 serie sparkling gray.

Har endel produkter på hylla allerede og venter en pakke fra Scandicshine, med blant annet en rupes duetto.

Vask:

PB på nedre panel, la dette virke i 5-10 min.

Surfex HD 1:10 på resten av bilen.

Rim 7 på felger.

legge skum på bilen med skumkanon. Bruker jif sin bilshampo blandet med litt snowfoam.

Avspyling.

Iron-x, la dette virke 5-10 min.

Skum på bilen og spyle av.

Handvask:

Bruker vaskehanske. 2 bøtter med gritguard.

Clay, med lub. QD eller annet middel som lub.

En lett vask før tørking.

Vet ikke om jeg skal kjøre 1 steg eller 2. får sjekke tilstanden skikkeligt på lakken når den er vasket skikkeligt.

Polering:

Regner med jeg kjører det meste med rupes duetto. Har også en roterende kjøpt på jula, funker ok.

Har lilla, Orang, Blå, sort fin, spider sort/hvit, spider finishing pad limit edition og neo finish.

Har også pad som følger med rupes duetto settet.

Av middel har jeg S3+gold, S30+, rupes Keramik, fin, rupes Zephir, grov, Har også 3 steg serien til MG.

Tar gjerne imot tips på hvilken combo som funker på BMW lakk.

Vil avslutte med Chemical guys Vertua bond før jeg legger pete?s 53. Har brukt denne på mine biler tidligere og holder seg bra iløpet av vinteren.

Har også pad conditioner, scholl CF02, CG allclean, CG bare bone, nanolotus bilglass forsegling, rain-x,

og sikkert noe mere som står på hylla;)

Da er det bare og øse utav dere med deres erfaringer;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye riktig her :) Kjør på med en medium kombo om du ikke har litt erfaring.vertuabond trengs ikke etter maskinpolering da du har tilført oljer med poleringa.Velg en mer holdbar voks.Min erfaring er at petes ikke holder mer enn 1 mnd.Maks 2.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit i Vertua Bond, kjøp deg Collinite 845 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar. Hadde pete`s på min 2012 BMW og den holdt godt. la den på i august og nytt lag i april.

det beadet fortsatt bra på bilen. Vasket bilen ofte gjennom vinteren, men uten sterke kjemikalier.

Jeg trudde vertua bond var for og få bedre heft til voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar. Hadde pete`s på min 2012 BMW og den holdt godt. la den på i august og nytt lag i april.

det beadet fortsatt bra på bilen. Vasket bilen ofte gjennom vinteren, men uten sterke kjemikalier.

Jeg trudde vertua bond var for og få bedre heft til voksen?

Har du ikke brukt shampoo eller noe annet med voks i i mellomtiden da? har aldri hørt at den voksen har vart stort mer enn en mnd.Men om vertua bond er så bra så er det ingenting i veien for å gjøre dette denne vinteren også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke brukt shampoo eller noe annet med voks i i mellomtiden da? har aldri hørt at den voksen har vart stort mer enn en mnd.Men om vertua bond er så bra så er det ingenting i veien for å gjøre dette denne vinteren også :)

Brukte PB når det trengtes. ellers surfex hd skom og vasket med CG maxi suid;)

Brukte ikke vertua bond men pete`s 53 ;)

Kjører ikke så mye på saltede veier så kan hende det er utslagsgivende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til combo av puter og produkt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg fram. Start med en fin kombinasjon og jobb deg oppover til du finner noe som tar nok til at du får resultatet du er ute etter.

På min 1-serie er lakken steinhard, så jeg får omtrent ikke fjernet noen ting uten å gå hardt til verks.

Fordelen er at det meste avslutter ganske fint på så hard lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg fram. Start med en fin kombinasjon og jobb deg oppover til du finner noe som tar nok til at du får resultatet du er ute etter.

På min 1-serie er lakken steinhard, så jeg får omtrent ikke fjernet noen ting uten å gå hardt til verks.

Fordelen er at det meste avslutter ganske fint på så hard lakk :)

Hei.

Regner med lakken på våre E87 er like hard.

Hvilken combo har funket for deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke se bort fra det, men du bør nok uansett starte mildt og jobbe deg oppover for å se.

Jeg har brukt mye rart, men Scholl S3+ eller Gtechniq P1 på lilla Shcoll/gul Uber har fungert bra. MF cutting pads har også fungert bra med både S3 og P1 :)

Du kan nok med fordel avslutte med S30 eller tilsvarende på medium/fin pad for å hente ut litt ekstra, men jeg ble overrasket over hvor fint grove kombinasjoner avslutter på min lakk ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive