Gå til innhold

Flex PE8


wanvik

Recommended Posts

Som flere sikkert har fått med seg kommer Flex med en liten roterende maskin ganske snart.

Ser den kan forhåndsbestilles fra bl.a Autogeek, men vil helst ha 230V i utgangspunktet, samt norsk (eller ihvertfall europeisk) forhandler å forholde meg til.

Er det noen som vet når denne kommer og er det evt noen av forhandlerne her som kommer til å ta opp forhåndsbestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesielt med denne da? Jeg har en Flex l 1503 vr som jeg fikk tak i på forumet, vet ikke hvor gammel den er

men her kommer litt data for sammenligning:

Ny Flex PE8 motoren starter på 1300 omdreininger og går til 3900 :huh: Og veier 4 ibs dvs 1,8kg.

Min gamle Flex L 1503 vr starter på 1200 omdreininger å går opp til 3700 og veier 1,9kg. Begge starter på alt for høye omdreininger

Flex PE-14-2 starter på 380 omdreininger å går til 2100 og veier 2,3kg :P Så i min verden så er denne maskinen dere vil ha fra Flex og husk Bilnerden har 15% på denne nå! :)

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første inntrykket mitt er også at denne ikke dekker et "må-ha" behov.

14-2 med liten bakplate holder, og maskinen virker egentlig litt uferdig etter hva jeg har sett til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har (selvfølgelig) PE 14-2 125 fra før, og ser den høye hastigheten på PE8 som en fordel til små pads - at den er fysisk liten er også et pluss her.

Endret av wanvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er så høy rpm fordel med liten pad i forhold til på medium feks?

2000rpm har i det minste holdt greit for min del med både små og medium pads på roterende.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, og det er fult mulig jeg forandrer mening; produktet ser litt halvferdig ut av det jeg har sett, men jeg sliter med å se poenget mtp størrelse / vekt på 14-2-150 ikke byr på noen problemer ilag med spotpad. I tillegg synes jeg det er et lite steg tilbake med såpass høy startRPM.

Når ferdig maskin legges frem offisielt kanskje det både ser bedre ut enn prototypen og kanskje også specs er forandret noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starthastighet på 1300rpm? Er ikke det noe i overkant?

Se tabellen under, den viser at størrelsen på padden har mye å si for farten i ytterkant, som i stor grad er det området som gjør jobben :) .

Da ser du at RPM forskjellen for å oppnå samme hastighet med 75 vs 150 er ganske stor :wacko: .

Håper jeg har regnet riktig her :wub:

RPM Diameter bak-plate Periferi hastighet (meter i sekundet)

1300 75 5,10

780 125 5,10

650 150 5,10

Mulig 1300 er i overkant men diameteren er en viktig faktor.

Endret av RNa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Denne er kjekt å ha ;) Men så klart er fult mulig å klare seg uten.

Maskinen er lansert i tyskland for ikke så lenge siden og prisene så vidt jeg vet :) er ikke helt klare i Europa.

Jeg har bestilt meg en slik på lørdagen og venter på tilbakemelding ang levering fra Flex Tyskland.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
_Makki_

Tyskland er litt treigere enn USA men jeg har fått bekreftet at min kommer en gang i midten av januar. Mulig litt før. Denne og Rupes mini må være en konge combo ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...