opelfreek

Behandling av vinduer

Hei.

Lurer på hva dere behandler vinduene med for å få regnet å is/snø til å ikke sette seg så lett på vinduene ?

Tenkte å behandle alle, men usikker på hva jeg skal bruke :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det i stor grad snakk om smak og behag. Alle rutforseglingene som omtales her inne har sine styrker og svakheter. Men noen av de mest brukte er:

RainX

Gtechniq G5

Gtechniq G1

Nanolex Glass Ultra

Endret av Freebird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sholl neo. Supert produkt. Samme/bedre holdbarhet på frontrute enn rainx, men enklere å påføre. Spray og tørk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ruteforsegling bidrar til at det er lettere å skrape rutene.

Jeg foretrekker G5 av den enkle grunn at den er fantastisk å jobbe med. Holdbarheten slettes ikke så verst den heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)
Håper flere kan komme med erfaring på rute behandling :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex Ultra anbefales. Fortsatt vannavstøtende effekt etter 1 år/20.000km.

For best holdbarhet bør man ha romtemperatur og tørt innemiljø ved arbeid med ruteforseglingen.

1. Etter vask renser jeg rutene med Nanolex glasspolish og roterende med grov pute. Det fjerner kalkflekker etc. og får frem "nybil-looken" på rutene.
  2. Deretter brukes Nanolex glassrens for hånd med mikrofiber for glass
  3. Til slutt legges Nanolex Ultra med sminkepad. Buffes av etter 10 minutter.
  4. La det herde 4 - 6 timer

Er rutene "spotless" kan man droppe trinn 1.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år.

På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren.

Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne).

Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen.

Prisen på G5 er heller ikke så verst. :)

Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale deg Nanolex glass ultra, syntes den er meget god å jobbe med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G5 og Rain-X får jeg lett ett år på side og bakruter. Bruker ikke bakrutevisker og skraper heller aldri rutene da bilen ALLTID står i garasje når den ikke er i bruk. Frontruten holder også ett år, men ikke like heftig beading som de andre rutene etter omtrent et år. Bruker bare G5 nå, men har G1 på "lageret" på vaskerommet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd at G5 danner en hinne på frontvinduene som kommer når man benytter viskere. RainX fungerer ypperlig på frontvinduet dog. :) Enig i at RainX lukter heimbrent og er lite morsom å legge, der blir den lett konket ut av G5.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tester nå max protect sin opp imot G5

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år.

På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren.

Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne).

Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen.

Prisen på G5 er heller ikke så verst. :)

Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5.

Personlig liker jeg veldig godt nanolex glass ultra, som har beste holdbarhet av de jeg har testet til nå.

Men g5 er utrolig mye raskere å legge, blir litt mer gnikking med ultra.

Bruker som regel g5 på sideruter/bakruter og glasstak, men glass ultra tar frontruten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Nanolex Glass Ultra godt enda jeg! Fungerer flott etter ca 7 mnd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive