jonkanon

Hvor effektivt er DCN-style?

Jeg er en av de som føler jeg bruker alt for lang tid på å vaske, det er morro, men tia flyr, så jeg lurte litt på hva andre her inne klokker inn en vask på?

Med det mener jeg DCN style: jeg er interessert i om det er noen hacks folk har som kan gjøre det mer effektivt.

Nå begynner kulda å komme så det blir mindre kos å stå timesvis med bilen. Jeg pleier nesten aldri å komme under 1 time.

Hvor mye tid bruker dere på en vask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DCN style er ikke effektivt nei, hehe.. Jeg jobber som klargjører, DER er det effektivt der, og det må det være. :)

Jeg bruker som regel ikke mer enn ca 45 min på vask og tørk av min bil (ikke berøringsvask på felger), men jeg også brukte mye mer tid før. En ting jeg gjorde før var å spyle flere ganger underveis når jeg svamper bilen, dette er lite effektivt. Vasker over hele på maks 10 min. så det er ikke nødvendig å spyle underveis.

Ellers hjelper det å ikke tenke så fryktelig mye på at du skal være så forsiktig hele tia, jo mer du tenker des lengre tid bruker du. Ikke tenk, bare vask, men vask skånsomt.

Og det holder å føre svampen over hvert panel kun 1 gang. Trenger ikke bruke press heller, bare holde den inntil.

Lykke til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detgår rundt en time som regel ved noenlunde grundig vask. Ned mot en halvtime med litt stress i vaskehallen. Er nok ikke mulig å vaske en bil skikkelig på særlig mindre tid.

Legger på prickbort på nedre paneler, og så surfex på hele bilen. Spyler grundig etter et minutt eller 2. Veiver så over med svampen og spyler igjen. Vasker som regel hjulene med berøring til slutt om jeg ser det som nødvendig.

Bruker ikke flere bøtter eller sånt tullball.

Endret av Mighty
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider