elipsen

Hjelp til innkjøp

Hei!

Ny bil blir snart levert (mørk grå metallic), og motivasjonen er på topp til å gjøre ting skikkelig fra dag én og droppe hageslange med kost og pusseskinn :-)

Etter mye interessant lesing og gode tips på dette forumet, trenger jeg likevel hjelp til å finne de rette remedier. Jeg har ingen intensjoner om å bruke altfor mye tid på dette og clay og maskin er eksempelvis ikke aktuelt (foreløpig).

Jeg har en enkel høytrykkspyler og bøtte, og ser for meg at jeg trenger:

-Såpe

-Avfetting

-Felgrens?

-Poleringsmiddel

-Lakkforsegler (ønsker noe som er lett å påføre, holder og beskytter lengst mulig)

-Vaskehanske, håndkle, kluter (hvilke?)

Noe mer?

PS: Hvordan anbefaler dere å vaske bilen vinterstid? Jeg har ikke tilgang til oppvarmet vaskehall og åpning av utekraner i minusgrader er utelukket. Maskinvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp gjerne en bøttepakke, får med bøtte såpe, hanske,felgrens og tørkehåndkle. Til avfetting er Surfex HD og Prickbort bra. Felgrens er Rim7 og P21s good.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ny bil blir snart levert (mørk grå metallic), og motivasjonen er på topp til å gjøre ting skikkelig fra dag én og droppe hageslange med kost og pusseskinn :-)

Etter mye interessant lesing og gode tips på dette forumet, trenger jeg likevel hjelp til å finne de rette remedier. Jeg har ingen intensjoner om å bruke altfor mye tid på dette og clay og maskin er eksempelvis ikke aktuelt (foreløpig).

Jeg har en enkel høytrykkspyler og bøtte, og ser for meg at jeg trenger:

-Såpe

-Avfetting

-Felgrens?

-Poleringsmiddel

-Lakkforsegler (ønsker noe som er lett å påføre, holder og beskytter lengst mulig)

-Vaskehanske, håndkle, kluter (hvilke?)

Noe mer?

PS: Hvordan anbefaler dere å vaske bilen vinterstid? Jeg har ikke tilgang til oppvarmet vaskehall og åpning av utekraner i minusgrader er utelukket. Maskinvask?

Selvvaskeanlegg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to foregående svarene har oppsummert godt synest jeg. Når det kommer til voks/forsegling så er det masse flott å velge i om dagene, og til en veldig overkommelig pris.

Collinite 845 er en slager, som gir deg god beskyttelse til en meget overkommelig pris.

Fusso Coat er også i samme prisklasse (200t-300), og skal vistnokk være et kjempestoff.

Om du ønsker å spandere på deg noe enda mere staselig, så er swissvax shield en flott og god voks som annbefales.

Om du begynner med det som er nevnt i tråden her, så kommer du raskt til å finne ut at å holde bilen presentabel, er lettere enn noen gang! Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk til dere alle for gode råd :-) hva kan dere anbefale til polering? Kan forseglingen også benyttes til felger? Jeg skal forsøke å spore opp et selvvaskeanlegg, men tror det er dårlig med dette på disse kanter :-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver ikke hvor du bor, men det har blitt laget en tråd for selvvaskeanlegg i Norge som kan gi deg nye vaskemuligheter i vinterhalvåret :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva du mener når du sier polering egentlig.

Det beste du kan gjøre dersom det er ripefjerning du snakker om, er jo å kjøpe deg en DA maskin (dual action). Jeg kjøpte en Rupes 15 pakke, og denne har vært fantastisk fin å lære seg polering med, samt at pakken inneholder så og si alt du trenger. Men dersom jeg forsto deg rett, så ønsker du deg ikke maskin. Polering for hånd er jeg ikke så komfortabel med, så der kan sikkert noen andre gi deg bedre info. Collinite 845 kan godt brukes på felger! Fusso tror jeg også kan brukes, men det er jeg ikke helt skråsikker på. Annbefaler deg også å kjøpe en felgbørste for enkelt renhold av felger. Wheel Woolies er det mangen som liker godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial liste! Jammen er det ikke muligheter her i Horten også. Takker!

Frem til nå har jeg kjøpt en flaske polish på bensinstasjonen for å få frem glansen. Ripefjerning er ikke aktuelt (enda), da bilen er ny. Felgbørste er notert :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive