Ingolf

DA på batteri?

Finnes dette, eller er det på vei inn i markedet?

Kjøpte en DA på bilxtra i fjor og har bare brukt den et par ganger, men det var noe klønete med ledninga. Alt annet av verktøy finnes jo med 18v li-ion :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den typen bruk en poleringsmaskin får, så ville du trengt veldig kraftige batterier, og mange av dem, samt en omfattende ladestasjon for å lade dem opp underveis i løpet av en 20-timers økt...

Angående CG sin "poleringsmaskin", så tror jeg nok en skikkelig batteridrevet drill med egnet bit/bakplate gjør samme nytten. Oh wait, det ER jo en drill de har!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Poleringa mi tar neppe 20 timer, og med et ekstra batteri, litt søvn om natta og et par måltider burde det gå fint

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at bilextra sinn kabel på maskinen er myyye kortere enn krauss, rupes, flex osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA maskinen fra bilxtra har jo verdens værste kabel! Stiv som stål og kort som en blyant! Kjøp heller skikkelig maskin..da er det stort sett en lang og myk kabel som absolutt ikke er plagsom. Eller bytt kabelen på bilxtra maskinen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke akkurat lett med en vekt på 6.1 kg.

KCL leverer jo noen syke rabatter til tider type 40-50%. Så prislista til kcl er litt villedene.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finst det batteridrevet som er noe å ha? Sorry offtopic men

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finst det batteridrevet som er noe å ha? Sorry offtopic men

Det ble opprettet en tråd om dette for ikke så lenge siden. Ser at det finnes, men vil tro at en batteridrevet maskin blir veldig tung pga. batteriet. Siden batteriet sitter i bakkant på maskinen vil også balansen i maskinen bli feil slik at den er ubehagelig å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro de har tatt høyde for vekten av batteriet da de designet maskinen slik at balansen ikke blir feil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En batteridrevet maskin i rupes mini størrelse hadde vert kanon til småtteri arbeid! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En batteridrevet maskin i rupes mini størrelse hadde vert kanon til småtteri arbeid! :)

+1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg hatt en maskin på batteri så tror jeg at jeg hadde foretrukket å ha batteriet i beltet eller lommen og en ledning ned dit. Det blir ikke helt tråldløst, me fordelen er jo at maskinen blir lettere og får en bedre balanse enn en som har batteriet på maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig ikke den store nytten i en batteridrevet maskin! Uten strøm tilgjengelig, blir det ikke noe polering uansett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive