arvhar

Radiatortett i motoren, hva nå

Jeg var så stresset at jeg tømte på radiatortettning i motoroljen..HVORDAN FÅR EN DET UT ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en vanlig oljeskift?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tapp olja og tilsett ny

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling.

Men jeg VET at de selger ett middel du kan helle på og tappe ut før du skiftet olje for å rense motoren for gammel olje. Så hva med å først tappe ut, fylle på denne motorrensen, tappe ut, fylle på olje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling.

Men jeg VET at de selger ett middel du kan helle på og tappe ut før du skiftet olje for å rense motoren for gammel olje. Så hva med å først tappe ut, fylle på denne motorrensen, tappe ut, fylle på olje?

Nei, det du snakker om er en rens ala qmi osv som tilsettes gammel olje. Da skal bilen gå i 20 min. Jeg ville ikke latt bilen gå i 20min med radiatorrens
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det du snakker om er en rens ala qmi osv som tilsettes gammel olje. Da skal bilen gå i 20 min. Jeg ville ikke latt bilen gå i 20min med radiatorrens

Så det er sånn den brukes ja :)

Isåfall ville jeg tappet av oljen, fylt på ny, (latt bilen gå ett minutt? Vet ikke..), tappet oljen igjen og så fylt på ny. Da får man en "skylling".

Ps, det er radiatortetting, ikke radiatorrens.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tapp av olje. Fyll på ny, la motor gå ei lita stund.

Skift så olje og filter igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er sånn den brukes ja :)

Isåfall ville jeg tappet av oljen, fylt på ny, (latt bilen gå ett minutt? Vet ikke..), tappet oljen igjen og så fylt på ny. Da får man en "skylling".

Ps, det er radiatortetting, ikke radiatorrens.

Det gjør saken bare værre :s
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør saken bare værre :s

Ja

MEN hør med noen som har god greie på dette. Jeg bare sier hva jeg ville gjort som minimum.

Uansett, jeg ville fått utt dette stoffet fort som faen, for det herder vel i kontakt med luft?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja

MEN hør med noen som har god greie på dette. Jeg bare sier hva jeg ville gjort som minimum.

Uansett, jeg ville fått utt dette stoffet fort som faen, for det herder vel i kontakt med luft?

Det er som oftest fullt av noe grumsete drit og vil være særdeles uheldig å ha svivende rundt i oljesystemet. Derfor, tapp det ut. Fyll olje, la gå et minutt eller 2. Bytt så olje og filter som Roald sier Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere bilmekaniker så må jeg si at gjør som det har blitt fortalt deg. Tapp oljen og la det renne helt til det ikke kommer en dråpe mer. Fyll så åpne olje, da kan du kjøpe billigste billig olja du finner så blir det ikke så dyrt. La bilen gå i ett par minutter før du tapper olje og bytter filter. Og for å være helt sikker så hadde jeg gjort det en gang til og ja latt bilen gå lenger så du fikk en liten lunk på olja. Radiatortett er noe skikkelig svineri og har ingenting inni en motor å gjøre...

Og jeg håper du ikke har startet bilen etter du fylte feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville først ha sjekket med leverandør om hvordan dette stoffet virker sammen med olje kontra vann/glykol.

Du kan jo gjøre et forsøk sjøl, blande rensen inn i litt olje og se hva som skjer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremgangsmåten til Josruu høres veldig fornuftig ut. Som nevnt så husk å bytte filteret! :) Lykke til

edit: Ville drenert ut oljen med radiatortettning så fort som mulig selvom du ikke har ny olje før i morgen.

Endret av Nattis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive