Apollo

PPS Lakkbehandling av nybil

Hei, jeg har fått meg en ny, sort, Mercedes CLA som jeg tok med meg til K2000 i Trondheim for å sjekke pris på utvendig og innvendig vask. Dro dit fordi firmaet jeg jobber i bruker disse til årsrengjøring og polering av bilparken vår, og jeg har vært godt fornøyd med resutlatet.

Når jeg nevnte for dem at bilen var helt ny så sa de at jeg kunne vurdere over om jeg ville ha på PPS lakkbeskyttelse med det samme. Dette koster 3500,- første 1,5 år og så 1800,- for etterbehandling som skal vare i påfølgende 1,5 år. De sa at med dette så slipper jeg å polere bilen, og at en vanlig shampoo-vask skal være nok for å få lakken ordentlig ren og skinnende igjen i mellom behandlingene.

Snakka så med bordern som gjør slik arbeid når han er hjemme, og han sier han ikke har hørt om PPS, men at prisen ikke var ille, da en lignende behandling med Cosmic som han mener er best fordi den er den hardeste han har vært borti koster 5-6000 kr. Uansett så mente han at jeg skulle stikke innom her å se om jeg fant noen erfaringer med dette produktet, noe jeg ikke gjorde enkelt i alle fall, så derfor spør jeg.

Spørsmålet er om det er noen som har gjort det samme med PPS, kanskje også i Trondheim hos K200? Er prisen perfekt eller finnes det andre som gjør det billigere med samme resultat? Jeg har ingen problemer med å betale denne prisen om den er fair og jeg slipper å bruke penger på årlig polering da jeg ikke er noe spesielt flink til dette (prøvde meg på maskinpolering på min sorte Seat Leon en gang i tiden, la opp etter det) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPS funker greit og prisen var ikke høy. Tåler kjemikalier godt og lett å vaske ren, men jeg undres på alle årene det loves her. Du får gi tilbakemelding om 6 år... he he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPS har eg testet på en bil, Eieren var fornøgd, lett å vaske ren, men har ikke fått testet holdbarheten enda, da må eg nesten be han ta seg en tur når eg kommer heim, så kan eg vaske over for å se hvordan den PPS er nå

kjenner ikke noe til K2000 men prisen virket no ok den.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18949-s-s-audi-a5-2008/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis biler blir maskinpolert på skikkelig vis først var den prisen veldig bra, mistenkelig bra egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke mer på hvilket forarbeid som gjøres før dette legges på. Jeg ser et firma sørafor som bare skal ha 2500 for dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forarbeidet som er skummelt. Men på en ny bil med bra lakk er det jo forhåpninger om at de i allefall ikke gjør den værre før de legger på forseglingen. Vet mange gyver på med grovpolish og dropper finpoleringen da forseglingen skjuler sporene etter dette, en stund. Prisen tyder jo også på at det ikke er noe spes forarbeid inkl annet enn en rens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPS kan ikke sammenlignes med Cosmic og andre quartz/SiO2 baserte coatinger. PPS er en teflonbasert sealer, hvor det finnes flere med PPS i navnet og også andre som er teflonbasert. Den K2000 har jeg selv lagt et utall ganger (kanskje 50-70 biler), og det er en meget god sealer, men kan på ingen måte sammenlignes med quartz/SiO2 baserte coatinger.

Rent bortsett ifra det, så er vel resten av det som har blitt sagt av K2000 reklamejippo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive