erikstein

Pianolakk komboer?

Rett og slett.

Komboer som funker? Sliter med holos og småriper.

Har prøvd såpass mye forskjellig at jeg lar vær å nevne det nå..hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker veldig mye MF pads på pianogloss og har aldri hatt noe trøbbel med det! For bedre resultat på kortere tid enn med skumpads:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene gangen jeg har jobbet med slik lakk kjørte jeg S17+ på sort Scholl etterfulgt av 3M UFSE på blå 3M pute.

Vil tro at gul/gul Rupes også fubgerer bra her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna PF 2500 og Menzerna FF3000 har jeg brukt på flere biler både med uber pads og menzerna pads som har tatt bra og gitt fint resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På utvendige lister på bmw har eg brukt rupes grønn grønn for enstegs, fjernet noen dype riper med Scholl S3, og gikk over med rupes gul gul på mini, det gidde ingen holos.

Prøvd og avslutte på lav\høg fart, ingen press?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av alle ting synes jeg at menzerna 400/2500/4000 (alt ertter hvit ripete) og håndapplikator fungerte rasende bra i forhold til maskin... :)

Dette var på lister ved dører på en ny Octavia.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av alle ting synes jeg at menzerna 400/2500/4000 (alt ertter hvit ripete) og håndapplikator fungerte rasende bra i forhold til maskin... :)

Dette var på lister ved dører på en ny Octavia.

Tok en ny superb, og det virket som pianolakken på disse var eksepsjonelt myk, tok grovkorrigering med Rupes gul/gul og det ble omtrent som nytt. Hadde aldri trodd på forhånd..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en ny superb, og det virket som pianolakken på disse var eksepsjonelt myk, tok grovkorrigering med Rupes gul/gul og det ble omtrent som nytt. Hadde aldri trodd på forhånd..

Jeg kan bekrefte at den minste berøring på pianolakken vil alltid generere mye riper på en helt ny octavia. Og det på det stedet hvor "ALLE" berører døren når de lukker...

Veldig fint med sort lakk der, men matt plast er fantastisk mye mer praktisk...

Egentlig er det noe dritt med lakk akkurat der.

Resten av lakken virker foreløbig til å være mer hardfør enn eks. sort metallic Leaf (som er min andre bil).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg oppfattet lakken som en fin medium generelt :-)

Legg på en coating på pianolakken så det blir mer motstandsdyktig mot riper :-)

Men ja, matt er mer praktisk (har det selv pr idag) men pianogloss er penere (synes jeg)

Min neste bil skal ha pianogloss :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med en X5 for tiden, denne har pianolakk på listene på dørene (B-C-D stolpene). Her kjørte jeg Gul/Gul Rupes, fungerte veldig bra på den hvert fall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar :)

Aner ikke hva som var problemet på akkurat denne bilen, men en kombinasjon av gul rupes pad, gul og hvit guffe var trikset denne gangen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive