StianMH

Hjemmelagd LED lyskaster med bevegelsessensor

Fant ut at jeg måtte få opp ei lampe over garasjeporten. Men jeg klarte ikke å finne noe "kurrant" på biltema, clas, osv osv. Fant mange på nett, men der er jo prisene litt på jordet etter min mening.

Dro derfor på clas ohlson, å kjøpte denne: http://www.clasohlson.com/no/LED-20-W-arbeidslampe/36-5587

Denne er IP54 og riktig lyskaster jeg var ute etter.

Også kjøpte jeg denne, bevegelsessensoren: http://www.clasohlson.com/no/Bevegelsessensor/Pr361084000 pluss 10 m kabel.

Det jeg gjorde var å ta av lampen fra stativet sitt, festebraketten funker fint på vegg. Koblet lampen til sensoren, og egen kabel fra sensor og til kontakt.

Alle lampene vi har rundt huset har egen lyssensor, så de skrur seg på når det er skumring. Samme er det med lyskasteren her også. Så den funker kun når det er mørkt.

Jeg er veldig fornøyd med lyset denne lyskasteren avgir, og istedenfor å betale f.eks 980,- så er jeg veldig fornøyd med en pris på drøye 500,-

Ville kanskje vurdert en annen sensor for bedre rekkevidde, men denne funker fint til de aller fleste formål.

Har vært en "reddende" engel de to siste dagene når jeg har rygget hengeren inn i garasjen. :)

454D780D-CB04-42C0-A873-15416197B7EF_zps

Her skrudd fast på vegg, strømkabel er ført gjennom veggen.

F2CAAC30-28FC-4CF8-A7A6-89E7D26F8F77_zps

38F5C597-65D8-4F08-8628-F723ADC630E6_zps

3093D8A6-7FE2-4B9D-B51C-EB13F287D7A2_zps

F0E11680-C455-4550-A67A-6E4E9247B029_zps

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:ph34r: Har du tatt patent enda?

Så kjekt ut det der, mulig man plutselig fikk en løsning på røykelyset i bakgården her! :D:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en slik på Jula til 79kr..sjekket du der?

Endret av The Punisher
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:ph34r: Har du tatt patent enda?

Så kjekt ut det der, mulig man plutselig fikk en løsning på røykelyset i bakgården her! :D:D

Hehe, nei. Bare å stjele ideen, tror ikke det ligger så mye penger i det at det gjør noe :P haha.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en slik på Jula til 79kr..sjekket du der?

Nei, gjorde ikke det. Ville ha rundt 20W den på Jula er bare på 10W.

Men den på 10W med sensor til rundt 279,- (eller den til 79/99,-) er nok veldig fin å bruke over dører og sånt.

Og jeg var på jakt etter lampe med sølvfarget karosseri.

Fordelen med ekstern sensor er også at jeg kan sette sensoren andre steder.

Ser at den bare gir 300 Lumen, det er ganske svakt.

Jeg skulle gjerne hatt 30 W og 2100 Lumen for det "ultimate" lyset.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg jobber på Sør-tre i Søgne. En ganske kul jernvarebutikk som har "Alt". Og vi selger 20 og 30w led lyskaster veldig lik den du hang opp på veggen med bevegelse, lys sensor og timer. 2160 lumen og 50.000 timer levetid. har 20w i garasjen og den funker helt konge.

http://www.master-norge.no/product/bygg/lys-varme-og-strom/arbeidslamper/ledlampe-med-sensor.0.60602.do

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den lampen du linker til og den jeg har er nok lagd på samme sted tenker jeg :) hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive