mortos

Hvilken chiptuning kan anbefales

Hei. Hvilken chiptuning kan anbefales til min ford kuga TDCI 2.0 136 hk 2008 M. Ser de har mye fra Ebay er dette noe og andbefale.? Hvis det er noen andre her inne som har kjøpt noe fra Ebay til samme bil hvilken type har dere kjøpt.? Håper på positive svar.

Mvh. Mortos :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer ikkje lengre med dette på et Ford forum?

Men ellers vil eg jo anbefale annerkjente chiper, som faktisk har vert utprøvd og som endrer på parameter i hjernen isteden for og koble inn noe som gir falske signal til hjernen og dermed gir mer drivstoff, men ikkje endrer på parameter som bør også følges.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skaffet BSR til min Passat 1,9TDI. Gikk fra 131hk til 170 og nærmere 400nm. MEGET merkbart på den bilen i alle fall.

Her er BSR-kit til din bil hvis interessant: http://www.bsr-tuning.no/produkter/t1640/

Er omprogrammering av ECU med muligheter for reversering hvis nødvendig. Følger med en PPC som plugges i bilens diagnoseport og på relativt kort tid er jobben gjort. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Chipsenter.no :)
Han har også avdeling i Risør tror jeg som er litt nærmere Kr.Sand enn Oslo..
Utmerket service og knall produkt!
Golfen jeg hadde ble en helt ny bil etter en tur hos han :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville absolutt brukt en leverandør som har tilgang til rullendes landevei, slik at du får dokumentert bilens effekt før og etter at jobben er gjort, er mangen som kjører rundt med chippet bil, og tror de har fått mye mere effekt, men i realiteten så er det nesten penger ut vinduet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, enkelt å greit ikke monter noe "chip tuning box" som du kobler inn i motorrommet.... Dette er kun maniupulering av diverse, og kan i verste fall gi alt for høyt trykk i dysene dine som gjør at tetningene ødelegges. (Jobber med Ford og har sett flere eksempel på dette)

Velg heller noen som kan omprogramere bilen, gjerne som Tommy sier på rullende landevei. Få effektmåling før og etter tuning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville absolutt brukt en leverandør som har tilgang til rullendes landevei, slik at du får dokumentert bilens effekt før og etter at jobben er gjort, er mangen som kjører rundt med chippet bil, og tror de har fått mye mere effekt, men i realiteten så er det nesten penger ut vinduet

Litt sant det du sier der Tommy! :)

Der jeg chippet min Golf ble det brukt VCDS (Diagnoseutstyr til VAG) tilkoblet bilen etter chip ble satt inn.

Der kan man se "live" hvor mye NM man har i motor. Jeg gikk ifra 350nm til 420nm på det meste som jeg merket veldig godt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale chipsenter Norge. Har hatt tre biler der og de har funket bra etter en tur dit :D aldri tatt de på rullende landevei men har merket stor forskjell

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive