Graf von Vogel

Erfaring rundt billig bilpleie

23 innlegg i emnet

På firmabilen som jeg ikke bruker egen tid eller penger på å vaske, ble det bestemt å sette den inn til en av de mange vaskehallene som har dukket opp den siste tiden. Vi avtalte KOMPLETT rens og vask innvendig. Jeg var veldig skeptisk, og forventet ikke noe særlig resultat, men at de skulle bli så dårlig som jeg nå har erfart var faktisk litt overaskende. Vel har de rensa setene og støvsugd, og vaska dashbord osv, men de har jo glemt så UTROLIG mange plasser, her kommer noen eksempler fra dørlommene og setene bak. I tillegg var taket ikke tatt, flere svarte flekker i taket. Blir vel å klage på mandag og få litt refusjon, også fikser jeg det bare selv med egne midler.

post-2478-0-73463900-1411836215_thumb.jp

post-2478-0-78212500-1411836302_thumb.jp

post-2478-0-31934700-1411836311_thumb.jp

post-2478-0-73205300-1411836331_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor mye kostet jobben? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper jobben havnet på rundt 500kr for komplett innvendig og utvendig!

Mye bedre å gjøre sånt selv, er det ikke? Da kan man skylde på seg selv om det ikke blir bra nok :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke forvente stort for 500kr? Og man skal vel kansje være litt forsiktig med å sette innvandrere i bås.. Har sett mange dårlige jobber fra nordmenn uten yrkesstolthet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usmakelig trådtittel endret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å rette opp i manglene selv.Om det er kun du som bruker firmabilen så er det bare rett og rimelig. Jeg kjenner flere yrkessjåfører som holder interiøret rent selv.Er viktig med trivelig miljø på jobb :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbyr de en tjeneste som inkluderer komplett vask innvendig så får de enten gjøre det ordentlig eller kalle det noe annet. Det er likegyldig hva det koster. Leverer de en tjeneste så får de gjøre som de annonserer :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbyr de en tjeneste som inkluderer komplett vask innvendig så får de enten gjøre det ordentlig eller kalle det noe annet. Det er likegyldig hva det koster. Leverer de en tjeneste så får de gjøre som de annonserer :)

AMEN!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes denne tråden burde stenges da den henger ut de som gjorde en dårlig jobb ref. den andre tråden som ble stengt. Hadde vært synd om de ser dette og ble lei seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er nok ikke symptomatisk med billig bilpleie, men med noen som har for mye å gjøre og som tar snarveier for å spare tid.

En annen måte å få dårlige resultater på v interiør-rengjøring er dårlige rutiner og dårlig belysning inne i kupeen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får det man betaler for :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til skarve 500 kr kan man ikke forvente detailer standard på vasken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til skarve 500 kr kan man ikke forvente detailer standard på vasken..

Nei, men KOMPLETT vask skal være akkurat det - uansett pris. Trådstarter har vel heller aldri skrevet hvor mye han har betalt, så hvor får dere 500 kr fra?

Ikke skjønner jeg greia med å "rakke" ned på trådstarter for å ikke gjøre jobben selv heller...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet vi jo ikke hvor ille bilen var før, hvor mye det kostet eller hva for en bedrift som gjorde jobben. Man bør heller stille spørsmål til trådstarter enn å finne på ting.

Jeg vet ikke hvordan ståa er i andre deler av landet, men jeg har vært innom og tittet på et par av stedene der jeg bor hvor de utfører bilpleie til en veldig billig penge. Lokalene og utstyret holdt ikke akkurat standarden til enkelte av samarbeidspartnerne her på forumet, for å si det veldig pent. Dette i kombinasjon med en mistenkelig lav pris gjør at jeg ikke ville forventet strøkent detailerarbeid der jeg har vært innom, men at de gjorde en passe god jobb og ikke ødela noe.

Men man kan sikkert med loven i hånd gå tilbake og kreve penger refundert eller at de gjør en bedre jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så enkelte å greit i disse sammenhenger at en får det man betaler for. full vask for 500 kroner er vel litt det samme som alle diverse produkter i beautyavdelingen på rema 1000 lover å gjøre med ansiktet ditt for 39.90

Dersom du finner et sted som holder dcn standard på innvendig vask og bruker 20 timer samt renser taket for 500, så skal jeg stille meg først i køen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben hadde firmabilen hos et firma i Vestfold (skal vel ikke nevne navn?). Mildt sakt ikke imponerende arbeid. Bilen var en nyere hvit Caddy. Utvendig polering og innvendig vask for en billig penge.

Taket hadde dem ikke polert. Flere steder var det mye polishrester som ikke var buffet av. Dekk- og plastfornyere forsvant med neste dags morgendugg, som viste rfem noe vanvittig grising av polish på plastlister. Bilen er hvit så har ikke sett noe holos enda (dog ikke inspisert i sola.) Innvendig var det mange steder som ikke var blitt rene. Pinlig arbeid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke forvente stort for 500kr? Og man skal vel kansje være litt forsiktig med å sette innvandrere i bås.. Har sett mange dårlige jobber fra nordmenn uten yrkesstolthet..

Sikkert greit å forholde seg litt til fakta da.. Hvor tar du at dette har kostet 500kr fra? Og det er ingen som har nevnt et ord om innvandrere her utenom DEG, hvordan har du kommet frem til dette egentlig?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert greit å forholde seg litt til fakta da.. Hvor tar du at dette har kostet 500kr fra? Og det er ingen som har nevnt et ord om innvandrere her utenom DEG, hvordan har du kommet frem til dette egentlig?

Usmakelig trådtittel endret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg svarte på innlegget var emnet noe om dårlig arbeid av innvandrere eller noe sant.. Var sikkert ikke vondt ment fra trådstarter, men kunne blitt negativt oppfattet..

500kr var noen so hevdet i innlegget før meg, men kansje litt dumt av meg å gå utifra at det stemte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive