Boundish

blande voks selv?

Satt og tråla ebukta og kom over dette http://www.ebay.com/itm/Carnauba-Wax-1-Lb/260795310836?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D25805%26meid%3Db1fd39506b474019aabc07520e87e131%26pid%3D100005%26prg%3D10778%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D251639365468&rt=nc

Så slo det meg , er det mulig og bruke ren carnauba til og evt lage voks selv evt. spe opp eksisterende vokser eller er jeg fullstendig på viddene her? :lol:

Endret av Boundish
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte nesten å bestille en Son1cwax Carnaubavore :P var jo ikke ille pris bare for å teste :P free shipping også .P

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har jo mekka business ut av hobbyen ;)

Ikke dårlig.

ja det ser ut som han har det kjempegøy med det og. Men om han tjener noe penger av det vet jeg ikke. I denne bransjen har hype mye å si.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange som tror at Carnauba og mengden av den er det som avgjør om en voks har gode egenskaper eller ikke. Dette er ikke tilfelle. I stedet for å synse i lange avsnitt siterer jeg Dodo Juice:

Dodo Juice Flat Earth

Remember the good old days, when people thought that you'd drop off the side of the Earth if you went beyond Spalding? Well, those dark times are alive and well. At least, they are when it comes to carnauba waxes.

You see, people believe all sorts of rubbish about carnauba. A manufacturer will pick a figure out of the air, let Carol Vorderman divide it into itself 35 times, square the result then multiply the answer by 78. And then stick it on the outside of the jar for people to gawp at. These people will then buy it over another wax that has had some equally horrendous calculation applied to its carnauba percentage figure. And then tell their mates how clever they have been, before booking a ticket to Spalding with End of the World Tours.

The fact is, you can't trust a figure that doesn't show the working out. Nor one that lacks independent verification.

And to prove our point that '70% pure carnauba content' is a myth (assuming you expect 70% of the product in the jar to be pure carnauba) we made some 70% pure carnauba wax. Guess what? It doesn't look, feel or work like a usable car wax. Because it isn't. In fact, you'd need to use about half the carnauba to get the recipe working properly.

But to remind people of mankind's folly, we sell the resulting Flat Earth wax as a paperweight. And very nice it is, too. Just don't expect to wax a car with it.

Ytterligere info:

http://www.dodojuice.com/dodo-juice-faq-carnauba-n-the-basics.html

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eksperimentert med dette for noen år siden, den største utfordringen for min del var å finne tilsetninger som gjorde voksen brukervennlig (påføring/buffing), men er jo litt kult å faktisk få noen mnd beskyttelse ut av en voks som er laget hjemme fra grunn av.

Jeg brukte bla gul carnauba og bievoks (beeswax), lukta var vel heller ikke noe å skryte av. Men ved å blande inn mer carnauba i en "kjøpevoks", risikerer du faktisk å redusere kvaliteten og brukervennligheten på voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive