Jump to content
Sign in to follow this  
Solberg138

Sliter med BMW 320d 2007

Recommended Posts

Solberg138

Hei jeg sliter med og få en BMW ripe fri ? Bruker mg sine proff produkter :/ og hvordan er lakken på BMW ? De er jo kjent for og være veldig harde mener jeg kan ta feil ? Noe tips :) mottas med stor glede ?:) bruker DA maskinen til mg og :)

Har prøvd og korigert men bare får fram glansen :/ tenkte jeg skulle prøve litt til :) har ikke no bilde :) da jeg har prøvd alt jeg har kunnskap om fra andre biler :) bilen er av svart farge :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
///Jacobsen

Bmw har hard lakk. Får du ikke fjernet ripene bruker du ikke grove nok produkter..

Skal begynne på en e90 325 08 mod i morgen selv. Regner med å ta en 1 stegs med Scholl S17+. Evnt bruke S3g om det trengs. Da kommer jeg til å bruke DAS6p, som er ganske lik MG sin DA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reidar

Jeg vil tro det er pga DA maskinen at du sliter litt. Du vil bruke lengre tid med en slik maskin enn roterende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IvarB

Hvor grov polish bruker du og hvor mangen pass? fjerner du ikkje nok må du gå en gang til sansynligvis.

Å korrigere en bil er en hard og tidkrevende jobb skal du ha det 110%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arild

Jeg korrigerte vekk riper i går på min 5serie 2005.. Hard lakk på den.

Brukte oransje scholl pute med groveste menzerma.. Skal legges til atjeg vannslipte det meste først men tok også noen uten så vannslipe og det funka veldig bra. Det var dog med roterende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trogha

Jeg vil tro det er pga DA maskinen at du sliter litt. Du vil bruke lengre tid med en slik maskin enn roterende.

X2

Selv med rett pute, polish og teknikk, kan skikkelig hard lakk være en prøvelse med DA maskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
griffenfeldt

Holder på med en 118d sort metallic akkurat nå. Den ble levert med 2 riper som jeg måtte våtslipe. Det sparer både tid og lakk da man behandler skaden lokalt fremfor å redusere tykkelsen på klarlakken på større områder.

Hvis du sliter for mye med enkeltriper er de ikke verdt å ta er min mening. Det kan hende at de sitter dypere enn du tror og at du bør være fornøyd med å dempe de.

På plastfangerene vil jeg anbefale deg å være ytterst forsiktig. Der slipper lakken før du vet ordet av det hvis du kjører hardt og du er uforsiktig med varmeutviklingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Solberg138

Takk :) for svar :) jeg har kjørt 5-6 pass på et område :) bruker 105 mg! Men jeg trur det er DA maskinen så er for treig !! Sliter med og fjærne :) noen tips til produkt jeg burde bruke ? Har også 3000 koring våt slipe papir fra 3m trizat :) tenkte jeg jeg skulle prøve med ny pass og sånt :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...