Solberg138

Sliter med BMW 320d 2007

Hei jeg sliter med og få en BMW ripe fri ? Bruker mg sine proff produkter :/ og hvordan er lakken på BMW ? De er jo kjent for og være veldig harde mener jeg kan ta feil ? Noe tips :) mottas med stor glede ?:) bruker DA maskinen til mg og :)

Har prøvd og korigert men bare får fram glansen :/ tenkte jeg skulle prøve litt til :) har ikke no bilde :) da jeg har prøvd alt jeg har kunnskap om fra andre biler :) bilen er av svart farge :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bmw har hard lakk. Får du ikke fjernet ripene bruker du ikke grove nok produkter..

Skal begynne på en e90 325 08 mod i morgen selv. Regner med å ta en 1 stegs med Scholl S17+. Evnt bruke S3g om det trengs. Da kommer jeg til å bruke DAS6p, som er ganske lik MG sin DA.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro det er pga DA maskinen at du sliter litt. Du vil bruke lengre tid med en slik maskin enn roterende.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor grov polish bruker du og hvor mangen pass? fjerner du ikkje nok må du gå en gang til sansynligvis.

Å korrigere en bil er en hard og tidkrevende jobb skal du ha det 110%

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg korrigerte vekk riper i går på min 5serie 2005.. Hard lakk på den.

Brukte oransje scholl pute med groveste menzerma.. Skal legges til atjeg vannslipte det meste først men tok også noen uten så vannslipe og det funka veldig bra. Det var dog med roterende.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro det er pga DA maskinen at du sliter litt. Du vil bruke lengre tid med en slik maskin enn roterende.

X2

Selv med rett pute, polish og teknikk, kan skikkelig hard lakk være en prøvelse med DA maskin.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med en 118d sort metallic akkurat nå. Den ble levert med 2 riper som jeg måtte våtslipe. Det sparer både tid og lakk da man behandler skaden lokalt fremfor å redusere tykkelsen på klarlakken på større områder.

Hvis du sliter for mye med enkeltriper er de ikke verdt å ta er min mening. Det kan hende at de sitter dypere enn du tror og at du bør være fornøyd med å dempe de.

På plastfangerene vil jeg anbefale deg å være ytterst forsiktig. Der slipper lakken før du vet ordet av det hvis du kjører hardt og du er uforsiktig med varmeutviklingen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) for svar :) jeg har kjørt 5-6 pass på et område :) bruker 105 mg! Men jeg trur det er DA maskinen så er for treig !! Sliter med og fjærne :) noen tips til produkt jeg burde bruke ? Har også 3000 koring våt slipe papir fra 3m trizat :) tenkte jeg jeg skulle prøve med ny pass og sånt :) :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive