Gå til innhold

Recommended Posts

Kristian Nafstad
Skrevet

Det var hos møller ja, den er grei! Da gleder jeg meg til jeg får booket time! :D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • AndréE90

    8

  • polishduden

    8

  • ØHN

    7

  • Olausse

    6

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Er fortsatt en fordel. Men om bimmern skulle hatt så hadde det vell kosta dobbelte;-)

Alltid morsomt å se hvordan VAG gutta alltid skal hakke på BMW gutta...mindreverdighetskomplekser? :thumbs:

Skrevet

Alltid morsomt å se hvordan VAG gutta alltid skal hakke på BMW gutta...mindreverdighetskomplekser? :thumbs:

Nei. Tenker mere på hvor overpriset det er.

Synes ikke montering av motorvarmer, kupevarmer og Defa link og gps for 7500 er en ille pris på en BMW. Dette er også hos Bavaria. Så overpriset er det vell ikke ;)

Skrevet

Synes ikke montering av motorvarmer, kupevarmer og Defa link og gps for 7500 er en ille pris på en BMW. Dette er også hos Bavaria. Så overpriset er det vell ikke ;)

Det var en meget god pris ja. Absolutt. Men de tilfellene jeg har vært borti. Har jeg omtrent fått hakeslepp.
Skrevet

Det var en meget god pris ja. Absolutt. Men de tilfellene jeg har vært borti. Har jeg omtrent fått hakeslepp.

Jeg har også hørt det. Hørte om en som skulle få montert defa hos sin bmw forhandler, prisen han fikk var 13k. Han monterte motorvarmeren selv og fikk nesten halvert pris :)

Skrevet

Jeg har også hørt det. Hørte om en som skulle få montert defa hos sin bmw forhandler, prisen han fikk var 13k. Han monterte motorvarmeren selv og fikk nesten halvert pris :)

Ikke sant. Så som sagt. De prisene jeg har av erfaring fra merkeverksted for bmw. Er veldig overpriset.
Skrevet

Ikke sant. Så som sagt. De prisene jeg har av erfaring fra merkeverksted for bmw. Er veldig overpriset.

Ja, det er helt riktig. Hos min forhandler tar dem 1800,- i timen. Helt sinnsyke priser til tider. Men man kan forhandle seg frem til billigere :)

Skrevet

Pris hos merkeforhandler er ca den samme uansett merke. Møller er ikke noe rimeligere en BMW, for å si det slik.

Kristian Nafstad
Skrevet

Fikk pris på DEFA 5 hos Møller Bil Jessheim til 8190kr. Det er en kampanje de kjører :)

DEFA 5: Motor/Kupe/Lade/Link/GPS

Alternativt DEFA 2 til 4790kr:

Motor/Kupe 1400W

Vet ikke om den på DEFA 5 har mer effekt å gi? Tviler, men siden det står 1400W på DEFA 2

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Skrevet

Fikk pris på DEFA 5 hos Møller Bil Jessheim til 8190kr. Det er en kampanje de kjører :)

DEFA 5: Motor/Kupe/Lade/Link/GPS

Alternativt DEFA 2 til 4790kr:

Motor/Kupe 1400W

Vet ikke om den på DEFA 5 har mer effekt å gi? Tviler, men siden det står 1400W på DEFA 2

Kupevarmeren er nok den samme, hvis den blir for liten er det ikke mye jobb å byttet dem :)

  • 2 months later...
Skrevet

Fekk høre idag med en mekaniker at det ikke er heilt bra med varme element i motorblokka, da en kan "svi" oljen. Noen som har hørt om det før? Anbefalte heller å varme opp kjølevannet

  • Moderatorer
Skrevet

Fekk høre idag med en mekaniker at det ikke er heilt bra med varme element i motorblokka, da en kan "svi" oljen. Noen som har hørt om det før? Anbefalte heller å varme opp kjølevannet

Jeg hørte om det for 30 år siden og det dukker opp som en vandrehistorie fra tid til annen. Jeg har derimot aldri hørt om noen som har opplevd problemet, eller fått noen konkret skade som følge av blokkvarmerbruk.

Kan hende det var en risiko for avleiringer i motor i gamle dager, med simplere renseegenskaper på motoroljer og biler som boblet rundt på manuel choke de første kilometerene. Men jeg har som sagt hørt historien før av folk som skrur, men aldri fått noe konkret på hva problemet forårsaker.

Jeg bruker DEFA enten det er blokk eller slangevarmer, sommer som vinter. Mye annet kneler nok på en bil, før blokkvarmer sender vogna på skrothaugen. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Skrevet

Jeg hørte om det for 30 år siden og det dukker opp som en vandrehistorie fra tid til annen. Jeg har derimot aldri hørt om noen som har opplevd problemet, eller fått noen konkret skade som følge av blokkvarmerbruk.

Kan hende det var en risiko for avleiringer i motor i gamle dager, med simplere renseegenskaper på motoroljer og biler som boblet rundt på manuel choke de første kilometerene. Men jeg har som sagt hørt historien før av folk som skrur, men aldri fått noe konkret på hva problemet forårsaker.

Jeg bruker DEFA enten det er blokk eller slangevarmer, sommer som vinter. Mye annet kneler nok på en bil, før blokkvarmer sender vogna på skrothaugen. :)

Kan vel heller sikre seg med ett ekstra oljebytt på vinteren når defaen blir hyppig brukt :)

Skrevet

Fekk høre idag med en mekaniker at det ikke er heilt bra med varme element i motorblokka, da en kan "svi" oljen. Noen som har hørt om det før? Anbefalte heller å varme opp kjølevannet

Olje har jo god ledeevne, så er det montert rett så vil ikkje et varmeelement varme olja mer enn sjølve motoren gjør?

Eg har vanskeligt for å tro at 300w på utsida av bunnpanna vil brenne olja.

  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Det er vel heller feilmontert blokkvarmer som resulterer i kondens som blander seg med olja. Som disse skremselshistoriene går ut på.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

calix ska en ikkje utelukke, kj.vsk varmer er masse meir effektivt en blokk varmer

  • Moderatorer
Skrevet

Det lages vel kjølevæskevarmer til de motorene der dette er mulig. Hvis dette ikke er hensiktsmessig velger Defa andre oppvarmingsmetoder, men sier selv at kjølevæskevarmer er langt bedre enn blokkvarmer og andre typer varmere.

Hvorfor er slangevarmer bedre enn blokkvarmer?

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Skrevet

Slipper ledning og dieselvarmer kan også brukes under kjøring for å få varme ekstra fort på motor og kupé, mer allsidig rett og slett.

Skrevet

Har kjøpt komplett Webasto-anlegg til Mondeoen, nå er det bare å finne noen som kan montere det. Kanskje like godt å spørre Ford, siden bilen må programmeres slik at den kan styres fra kjørecomputeren?

Hadde det på forrige Mondeo, og det er bare helt konge!

Hadde forresten Eloc på forrige konebil, den fungerte helt greit, mer varme enn Defa (som jeg også hadde på samme bil).

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

  • Moderatorer
Skrevet

Slipper ledning og dieselvarmer kan også brukes under kjøring for å få varme ekstra fort på motor og kupé, mer allsidig rett og slett.

Jeg har en blokkvarmer og en slangevarmer. Begge har DEFA-ledning med 230V.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Skrevet

det eneste negative med dieselvarmer er kostnadene på servicene :( særlig på biler hvor de sitter litt dårlig til. På noen biler ligger de rett bak støtfangern, det er kurrant, da kan man til og med bestille deler og ta servicen selv. Men på bilen min er den mellom brannveggen og motoren, motoren må løsnes og flyttes litt fram for å i det hele tatt komme til den med verktøy. Så må man knote med lange slangetenger. Alt i alt må jeg ut med mellom 6 og 10 000 kr hver gang :(

  • Moderatorer
Skrevet

Det vat defa som sa at det var så stor forskjell på disse at de nesten ikke kunne sammenlignes, og da var slangevarmer det beste.

Hvis det kun var en eller annen tilfeldig som jobber hos DEFA som sa det, hadde jeg tatt den påstanden med en klype salt. Det blir akkurat like troverdig som å basere bilpleien sin på råd fra en tilfeldig bak disken på BilXtra. Jeg finner ikke noen offisiell informasjon hos DEFA på det du sier i hvert fall. :)

På mine biler gir blokkvarmeren høyest og mest effektiv forvarming. Slangevarmeren fungerer også fint, selv om oppnådd starttemperatur er lavere.

På slangevarmeren er jeg forberedt på at kjøleslangen kommer til å lekke på hver side av varmeren en dag. Gummien eldes fortere av den ekstra varmen fra elementet på hver side. Lekkasje er derfor et mulig problem på sikt med slangevarmer, uten at det er verdens undergang. Blokkvarmeren er mer enn 22 år gammel og fungerer fortsatt som ny.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Skrevet

Helt klart et poeng at noen setter kostnader inn som et stort poeng når man velger hvordan varmer en skal ha, men min erfaring er at webasto dieselvarmer fungerer bedre og ikke minst er mindre styr enn ledning i veggen. Så på at en kompis hos BMW ettermonterte dieselvarmer på 2015 X5, det kostet 40 000kr, noe kunden ville ha da det fungerer best og slipper ledninger. Bil er for mange av oss følelser, og det er grunnen til at jeg ikke kjører asiabil, men det er en annen diskusjon :-)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår