Aero

Defa warm up

84 innlegg i emnet

Minus gradene er vel rett rundt hjørnet, så på tide og forbrede seg litt. Har hatt webasto i 2 vinterer, en av verdens beste og behageligaste oppfinnelsen spør du meg :P men nå er bilen solgt, og nye bilen har da ingen webasto. Så da ser eg litt på defa sia eg har strøm tilgjengelig på jobben og. Noen her som har defa pakker? Funker det greit? Er den fjernkontrollen kjekk og ha?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Defa motorvarmer og Defa Termini 2100 kupevarmer. Begge brukes daglig i vinterhalvåret, og motorvarmer på kalde sommerdager. La opp kupevarmer selv, og savner ikke fjernstyring til mitt bruk.

Går du for den største kupevarmeren som f. eks Termini 2100, må du ha 16A kurs for å kunne bruke den på maks. Har du kun 10A tilgjengelig, kan du like gjerne spare pengene og kjøpe mindre kupevarmer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Defa og er kjempe førnøyd med det. har da også kupevarmer med fjernkontroll, syns den er veldig grei, fordi da slipper den å stå på lengre enn nødvendig. da denne starter opp i forhold til hvor kaldt det er. du setter inn tiden du skal hente bilen, og da er bilen varm til du kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa Link, med Termini 2100 kupevarmer, og varmeelement på blokka.. Fungerer helt konge, og kan se hvor varmt/kaldt det er i bilen, og sette på defa'n enten på forhånd eller mens jeg f.eks går tur med bikkja på de litt sure høstmorgenene. :-)

Kjekt med Defa Link er jo også at man kan sette opp individuelt hver dag, så om man f.eks jobber turnus, så er det jo bare å sette opp hele uka med en gang :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Defa i tillegg til Webasto.

Hadde jeg hatt strøm tilgjengelig, så ville jeg primært brukt Defa som motor/kupevarmer og Webasto som kjørevarmer. Nå som jeg flytter så kommer jeg til å bruke Defa mer enn webasto som P-varmer :)

Jeg er veldig fornøyd med Defa pakke. Husker ikke hvilken type det er, men den "største pakka" du fikk i 09, eneste som mangler er batterilader(tror jeg). Hvis det ikke er vedlikeholdslader så skal jeg utvide med det iløpet av vinteren :)

Fjernkontroll er har jeg ikke, og ser ikke på det som nødvendig. Timer på kontakten holder i de aller fleste tilfeller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Defa Warmup II Smart Start 1900 med motorvarmer fra ELOC. Jeg er strålende fornøyd og fjernkontrollen fungerer som den skal. Rekkevidden på denne er også god.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svært fornøyd med Defa. Kom med bilen da jeg kjøpte. Kupevarmer, batterilader, motorvarmer og fjernkontroll. Eneste jeg mangler er mobilmodulen, men den koster jo 3500,- så jeg savner ikke den så veldig mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat bestilt Defa med kupevarmer, lader og fjernkontroll (Smart Start). Samme pris som den med mobilapp, men man sparer 50kr/mnd i abonnement og 250 kr i engangsavgit. Jeg betaler 8500,- inkl. montering på nybil. Jeg får da velge selv plassering på kontakten, slik at denne blir mest mulig diskrè.

Grunnen til at jeg valgt Smart Start, og ikke bare kupèvarmer og motorvarmer var fordi den da styrer inn- og utkoblingstider selv etter temperatur. Dette kunne jeg styrt greit med ett ukesur i garasjen, men jeg ville bare være sikker på at jeg ikke bruker mer strøm enn nødvendig. Kommer sikkert aldri til å tjende det inn igjen på strømregningen, men strøm er en verdifull vare som jeg helst ikke vi sløse med. (dessuten skal kjerringen bruke dette, og da blir det greiest om jeg kan programmere alt fra fjernkontrollen selv :P )

Hvordan sikrer dere at man husker å trekke ut stikkontakten før avreise?

Jeg lurte på om jeg skulle henge en rød markør på pluggen, som jeg henger på rattet i bilen hver gang jeg plugger i, og tilbake på pluggen hver gang jeg plugger ut.

Jeg har Defa Warmup II Smart Start 1900 med motorvarmer fra ELOC. Jeg er strålende fornøyd og fjernkontrollen fungerer som den skal. Rekkevidden på denne er også god.

ELOC har vel ca dobbel effekt ifht. defa motorvarmer. Da blir vel innkoblingstiden dobbelt så lang i forhold til hva den trenger å være, og strømforbruket øker med det dobbelte? Med mindre du styrer dette manuelt. Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eloc gir vel mer varme i motoren, kobler ut på 6o grader. Den har pumpe i tillegg, så hele kjølevannsystemet blir varmt. Koster mer i strøm,men får det igjen mtp varme i kupeen. Sikkert greiest når det er mange mange blå. Passelatdieselen er merkbart mer lettstartet "bare" med Defa slangevarmer, tempen kommer mye kjappere ved kjøring. Ikke noe utslag på temperaturnålen, det skal en vel teoretisk få med Eloc. Er en tråd på MB-forumet om "Hotfrog" noe ala Eloc. Folket der som har montert den er ikke overvettes imponert, så knskje teori og praksis ikke alltid går overens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hotfrog og ELOC er samme produktet. Hovedgrunnen til at man på MBE er noe skuffet er fordi varmeren ikke holder det som ble lovet i utgangspunktet. Den gjør ikke motoren driftsvarm før man starter, men den sørger derimot for en god lunk. Slangene til kjølevannet blir god og varm når den har gått en time som den gjør i mitt tilfelle. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det store spørsmålet... er det bedre med Eloc enn Defa? Omvendt? Eller er det visse kriterier for svaret??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det store spørsmålet... er det bedre med Eloc enn Defa? Omvendt? Eller er det visse kriterier for svaret??

Det har jeg ingen forutsetning for å vite noe om da jeg aldri har testet Defa sine motorvarmere. Eneste grunnen til at mitt valg falt på ELOC er at Defa sin motorvarmer er laget for monteres der frostpluggen står. Disse er knot å komme til og har dessuten en tendens til å sitte skremmende godt fast. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet endel har slitt med kvaliteten på Hotfrog, at de rett og slett har sluttet å virke. Men de fleste er fornøyde med effekten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved minus 25 er Defa innkoblet i 3 timer dersom det er styrt av automatikken. Det varme vannet fortrenger det kalde som gir naturlig sirkuasjon. Defa har teste dette selv, noe de gjør med alle motorvarmere, og i svært skjeldne tilfeller funne sirkulasjonspumpe nødvendig. dette er infor jeg har fått av defa.

På min bil sitter motorvarmeren på slangen, hvilket er det beste. Dette varierer fra motor til motor.

Hvis eloc har dobbel effekt, vil man oppnå samme varme med å ha på defa dobbelt så lenge?

Hvis man har 1600W kupevarmer og 1000W eloc varmer og evt. batterilader klarer man ikke det på en 10A kurs. Med defa motorvarmer på 500W går dette på 10 A kurs. På 16A er ikke eloc heller ett problem.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med montering av defa pakker? Er det like lett som det ser ut som? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger bruksanvisninger til alle varmere og pakker på nettsidene.

Jeg har aldri prøvd selv, men det ser enkelt ut. Skal du ha slagevarmer kan det være lurt å sette en sveisetang/tvinge på slangene før du kapper slik at du slipper å lufte kjølesystemet så mye.

Det elektriske ser ganske plug and play ut. Kun hvis du har automatisk start/stopp med styring via fjernkontroll eller noe sånt må du koble signal inn på tenningen.

Dette er det jeg kom fram til etter å ha studert litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med montering av defa pakker? Er det like lett som det ser ut som? :P

De fleste vil nok klare å montere Defa selv så lenge man har litt erfaring med elektronikk, estetisk sans og ikke er redd for prøve seg litt frem. Jeg for min del brukte nok et par, tre timer på å montere Defa i min bil med motorvarmer, kupevarmer og batterilader med styring på fjernkontroll.

For å få det til å bli seende noen lunde pent ut i min bil ble jeg nødt til å både skjøte og kappe litt her og der. Det vanskeligste med hele monteringen er å finne en vei gjennom torpedoveggen til kupvarmer samt å finne en plass å skru kupevarmeren fast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare legge til noe info.

Jeg har fått min nye Skoda Octavia. Motorromet er stappfullt, og jeg ser for meg at tilkomsten er helt jævlig på denne bilen. Ikke noe jeg ville ha gjort selv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha fått pris på Webasto mellom 20-30 lapper så tror jeg at jeg kjører på med DEFA Motorvarmer, kupèvarmer og vedlikeholdlading. Hva er pris på dette cirka? Er 9 og en halv høvding vanlig pris på kun motorvarmer og kupèvarmer? fikk pris uten vedlikeholslading, men vil gjerne ha det og ettersom det er 1.3 mil til jobb bare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive