BompiI

Bmw 520 2010(Nybegynner)

Hei, tenkte jeg skulle ta å gjøre litt bilpleie på min egen bil for første gang. Har bare polert et par biler så er rimelig fersk for å si det sånn.

Anbefal helst produkter og comboer fra Rupes, Scholl, Chemical Guys og Polishangel for de har jeg allerede litt erfaring og kjennskap til.

Per dagsdato så har jeg av utstyr(Har selvfølgelig avfetting,korrosol,shampoo og Clay osv:

Maskiner:
Rupes LHR 15ES
Rupes BigFoot LHR 75E Mini
Puter:
2xrupes hvit pad(Til begge maskiner)
2xrupes gul pad (Til begge maskiner)
2xrupes blå pad (Til begge maskiner)
2xrupes grønn pad (Til begge maskiner)
2xScholl Concepts Poleringspute Orange
2xScholl Concepts Rubbingpute Lilla
Polish Scholl :
S03
A15
S30
Polish rupes
Hvit
Gul
Blå
Grønn
Her er utfordringen:
Kan de poleres med hvilke como evt?
post-8875-0-10711700-1409044466_thumb.jp
Hva anbefaler dere å gjøre når listene har blitt slik?
post-8875-0-70906500-1409044517_thumb.jp
Er det mulig med 1 stegs jobb eller er lakken på bmw for hard? Evt hvilke comboer?
post-8875-0-76331400-1409044543_thumb.jp
Noen som har erfaringer med hva man gjør med en slik lykt?
post-8875-0-19035200-1409044609_thumb.jp
På forhånd takk for alle svar :) !
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta di har det vanlige fuktproblemet. Hvis det er 2010 så har du 5 års reklamasjon så bare å få bytta den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anskaffet meg flere pads i første runde. Listene er de i utgangspunktet blanke? som i sort pianolakk? eller er de matte? om de er matte så SV Opaque precleaner og opaque voks er gode produkter å bruke.

Listene kan taes med f.eks autosol eller bruke polish og maskin (helst roterende for å kunne være stødig på hånden) her må en bare prøve seg litt frem egentlig. Håndmakt fungerer alltid, men kan ta tid.

Hvilken farge har bilen din? litt vanskelig å se på bildene om den er sølv metallic eller noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anskaffet meg flere pads i første runde. Listene er de i utgangspunktet blanke? som i sort pianolakk? eller er de matte? om de er matte så SV Opaque precleaner og opaque voks er gode produkter å bruke.

Listene kan taes med f.eks autosol eller bruke polish og maskin (helst roterende for å kunne være stødig på hånden) her må en bare prøve seg litt frem egentlig. Håndmakt fungerer alltid, men kan ta tid.

Hvilken farge har bilen din? litt vanskelig å se på bildene om den er sølv metallic eller noe annet.

Ok, takk for tipset, hvor mange pads? :) . De er i utgangspunkt matte, men har blitt noen riper i de. Bilen er sølv metallic :) .

Lykta di har det vanlige fuktproblemet. Hvis det er 2010 så har du 5 års reklamasjon så bare å få bytta den.

Takk for tipset, burde egentlig ha tenkt på det selv men :lol:

Endret av BompiI
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive